Jag har skrotat filtersockan nu, helt käz, satte igen skitfort och svår att rengöra. Lagt filtermatta i botten på fack ett istället nu som skiten lägger sig ovanpå. skulle dock vilja ha tag i luftfilter någonstans som jag kan ha där istället, som är som filtervadd typ. Så det fångar ännu mindre partiklar.
Ett annat problem med filtersockan var att genomflödet på den var mindre än pumpen, så därför ökade vattennivån i sockan och blev högre än i första facket, vilket gjorde att avrinningsrören hamnade djupare och det gör att dom får mkt svårare att "prime:a" vid strömbrott.
Diskus & annat
Kollaps
X
-
-
-
-
Kan varit så att de var lite stressade fortfarande för jag röjde runt lite innan och bytte vatten bland annat.Lämna en kommentar:
-
Yep, Corysarna äter det iaf med glädje. Cupidosarna får väl titta på tills de blir hungriga nog och ger efter.Lämna en kommentar:
-
-
Har samma dilemma i mitt kar att de föredrar Tetrabits framför NLSLämna en kommentar:
-
Jaha, intressant första iakktagelse av NLS cichlid formula. De verkar inte speciellt suga på det, några av dem prövar men spottar ut det igen. Kräsna much? Var tetrabits så mkt godare? :<Lämna en kommentar:
-
Såg idag att en corydoras hade ramlat över avrinningen och hamnat halvvägs ner primära avriningsröret.. Den var såklart död. Måste fixa något sorts nät så att de inte kan ramla i där även om de lyckas "hoppa" över. Vetifasen hur han bar sig åt för att ramla i där.Lämna en kommentar:
-
Du har en hel del underbart vackra fiskar där Einarsson , hoppas du hittar någon bra ägare till dina pärlor , synd att man inte bodde lite närmre .Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: