Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Men herregud, köp en sån där bäbisleksak med ringar som skall läggas i rätt ordning på en kon istället!
    Hahahahaha. Jag kom på att jag kan ta en bit luftslang och stoppa ihop ändarna så blri det en fin liten cirkel. Sen ett snöre bara så den ligger på rätt pltas.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Men herregud, köp en sån där bäbisleksak med ringar som skall läggas i rätt ordning på en kon istället!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    The EHEIM feedingSTATION serves your fish's meals underwater, at a fixed location.  When you feed your fish, the food usually floats on the…


    Eheim har en avancerad jäkel men den känns något overkill.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag kom precis på att jag är helt efterbliven. Jag letade lösningar med utblåset för att få flytande mat att inte åka iväg till avrinningsboxen.

    Varför fixar jag inte bara nån form av matningsring som flyter på ytan som man släpper maten i, så enda vägen som finns är neråt.

    Får f orska lite i hur man kan fixa en sån enkelt.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag använder inga andra medel och väldigt sällan jag använder happylife heller (ganska säker på att easylife och happylife i princip är samma sak), men det har de inte haft problem med innan. Jag är som sagt rätt säker på orsaken i detta fallet.

    Såg även två av L-malarna igår, och ett ännu större hål under en rot idag på morgonen så jag tror de harvar runt i sanden en hel del. Men det gillar de ju. Det är ju naturligt för dem.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Diskus & annat

    Om man nu ska måla fan på väggen så finns två ytterligare vinklingar. De gånger jag tappat malar är under den period jag körde med Happy Life. Aldrig med FFM.
    En annan vinkling är att gällande både HappyLife och FFM så är det flera som tappat malar om man tillsätter vattenberedningsmedel och PMDD samtidigt med FFM/HappyLife. Inte något vetenskapligt alls utan mer självupplevda situationer som man dragit slutsatser ifrån. De kan vara rätt eller fel. Ingen aning. Det har hur som helst gjort att jag enbart kör med FFM inte HappyLife och att jag aldrig tillsätter något annat medel samma dag.
    Senast redigerad av Bluewing; 16 June 2015, 13:45.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    NLS H2O är tydligen tydligne slut i generalagentens lager i sverje. Det suger ju.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Nu säger jag inte att det är så och det är ju inte alls ovanligt att de håller sig undan, speciellt när de är nya, men om man skall måla fan på väggen. Det är inte så att någon av dina L malar inte klarat flytten och därför ligger på någon otillgänglig plats och utsöndrar lite skräp som dina Corys inte gillat?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Tror inte det. Jag brukar inte se röken av dem, har aldrig gjort under de typ 2 åren jag haft dem, men de har alltid varit där.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Diskus & annat

    Nu säger jag inte att det är så och det är ju inte alls ovanligt att de håller sig undan, speciellt när de är nya, men om man skall måla fan på väggen. Det är inte så att någon av dina L malar inte klarat flytten och därför ligger på någon otillgänglig plats och utsöndrar lite skräp som dina Corys inte gillat?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag stoppade i 5 st L-201 också i karet när jag starta det. Inte sett röken av någon av dom. Däremot ser jag att under rötterna i kanterna på morgonen så har det ibland skapats kratrar i sanden, som om något försökt ta sig in under roten, jag misstänker att det är L-malarna som gör detta... Så någon av dom är antagligen kvar iaf. Borde kanske köpa lite fler L-malar, dom är ju rätt roliga och fina, synd at man inte ser dom så ofta bara.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Vill köpa NLS maltablets men ojzoo har slut i lager. Orkar inte åka till Nol bara för att köpa lite fuuds. Har läst att NLS tabletter är stabila i vattnet vilket gör att det tar 24 timmar innan det bryts ner och börjar bli dåligt, mao får fiskarna bra med tid på sig att hitta och äta all mat innan den börjar förstöra vattnet.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Trist att tappa djur men ändå skönt om du känner att du hittat orsaken
    Man får ta ett beslut någon gång vad man tycker/tror dfet berott på, så man kan sluta älta någon gång.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Nu har jag bestämt mig att det måste varit en spik i början på veckan eller förra helgen typ. Har hittat en Cory med interna blödningar vilket är ganska typiskt för nitritspikar och Corys. Kallas ofta "Red blotch"-sjuka
    Trist att tappa djur men ändå skönt om du känner att du hittat orsaken

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Nu har jag bestämt mig att det måste varit en spik i början på veckan eller förra helgen typ. Har hittat en Cory med interna blödningar vilket är ganska typiskt för nitritspikar och Corys. Kallas ofta "Red blotch"-sjuka

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Det är ju minst sagt märkligt. Men känns som att det måste varit en ammo/nitrit-spik vid något tillfälle som de tagit skada av. Allt annat är ologiskt.
    Senast redigerad av Einarsson; 13 June 2015, 18:43.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...