Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Du kan redigera dina gamla inlägg Tommy
    Yes I know, lyckades dock inte från Tapatalk på min iPad ��

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Du kan redigera dina gamla inlägg Tommy

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Skulle givetvis vara: Några goda råd?


    Skickat från min iPad med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Några goda råd: https://www.zoopet.com/forum/showthr...=1#post1705690


    Skickat från min iPad med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Just det som du Einarsson beskriver ang. ottisarna, så hände samma sak i mitt tidigare Diskuskar - dessa käkade på mina Diskusar, efter detta beteende så gillar jag inte alls ottisar.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Det är väldigt smidigt att handmata frystorkat. De får i sig maten väldigt fort då när de inte får problem med att den flyter ifrån dom vid ytan etc. Och de kan lättare nypa tag i en tugga när det är något som håller den stadigt på plats. Eftersom de inte är rädda för händerna så utnyttjar jag det när jag hinner och orkar.

    Angående Ottisarna så tror jag de äter det som föda. Det är näringsrikt och antagligen gott. Har sett rapporter om sånt beteende förut men har aldrig upplevt det själv. Tyvärr verkar det som att Ottisarna kan "komma på" det om man har otur och då äre svårt att få dom att sluta. Det är lite tråkigt.

    Kanske kan det bero på att de inte får i sig tillräckligt annan mat, ingen aning, men får hålla koll på händelserna så inte några diskusar far illa av det.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Helt underbart att se dina Diskusar handmatas Kul med en häftig mix med färger i samma kar. Film är verkligen läckert.

    När det gäller Otocinclus har jag inte sett det beteendet i diskuskaret alls. Däremot gör de så i mitt 180 om det finns mat de vill ha så gör de så om det kommer fisk som också vill att av samma algae wafer. Då simmar de runt och gnager på sidan av den andra fisken. När den andra simmar bort så återgår de till tabletten. Tänker du att de äter slem som föda eller ser du det ett sätt att få undan Diskusen?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    En video med handmatning.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    Filmat med en potatis, såklart.

    EDIT: Har även märkt att en av mina 3 ottisar har fått för sig att det är ok att äta på diskusarnas slemhinna. Det har de aldrig gjort förr och nu har en plötsligt börjat göra det. Fortsätter den så har jag tyvärr inget annat val än att avliva den, diskusarna ska inte behöva utstå det där.
    Senast redigerad av Einarsson; 18 July 2014, 16:35.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Så är det. Albino-generna är recessiva så även om jag drog upp en kull med småttingar på dessa två så känns det som att det kan bli lite vad som helst. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Undrar om inte en del anlag är starkare än andra?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Det märkliga är att den till vänster har "växt ur" sin albino-gen litegrann och fått mer färg på vissa delar av kroppen.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Albino Leopards är fina också. : )

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0017.jpg
Visningar: 1
Storlek: 109,3 KB
ID: 2158284Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20130608_133748.jpg
Visningar: 1
Storlek: 144,2 KB
ID: 2158285

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Orange Diskus är otroligt vackra inser jag nu

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Den hade bara fått fnatt. Funkade igen efter omstart dålig bild men många tiggare

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Trist. Är det någon krets som gått sönder?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...