Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Det enda jag gör är att klistra in länken och posta så löser den det automatiskt.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Med ett lägre kar kan man dessutom experimentera med inredning som sträcker sig över vattenytan, och även växter som växer ovanför ytan. Kan vara häftigt. : -)

    Tittar man här så uppfattar man det inte så himla lågt som det kan låta.

    https://www.youtube.com/watch?v=gIBoRFnKqzs
    Tänkte försöka mig på en film, hur gör du så att filmen blir infogad och inte endast som en länk?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tycker LEDlampor ofta är så mkt smidigare, de kan hållas mkt mindre och enklare, gillar inte lysrör alls.

    Var såg du paketet där man får med allt?

    EDIT: Hittade det nu. Om man köper det så behöver man ju inte bry sig om något mer, den lampan borde ju räcka eftersom den ingår i paketet.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Du vill köpa ett dyrt ljus för att få mindre förbrukning?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    LED-ljus är ju förvånadsvärt dyrt fortfarande dock. :o

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Men i dessa pengar ingår det ju rubbet för 1400:-. Enbart tanken skulle ju bli 518:-. Eheims kar är inte billigare, bara mindre.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Sen är ju problemet att ju mer man skenar med storlek ju mer kostnader drar det med sig i ljus och annat.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det där är väl ändå det bästa betyget man kan få att man fan inte är dum Börjar bli sugen på samma kar själv märker jag. Nu får man passa sig så man inte får idéer .....

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Med ett lägre kar kan man dessutom experimentera med inredning som sträcker sig över vattenytan, och även växter som växer ovanför ytan. Kan vara häftigt. : -)

    Tittar man här så uppfattar man det inte så himla lågt som det kan låta.

    Wir präsentieren: Scaper's Tank - Das neue Aquascaping-Aquarium von Dennerle.Durch seine besonderen Maße (45 x 31 x 36 cm -BxHxT) läßt sich damit eine beeind...

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade


    Jag fick igång det. Här är min exakta vy på karets plats från min stol. Så får du en bättre uppfattning

    Kom på en annan aspekt, en 45-ish cm hög kub här skulle kunna göra att jag får LED-ljusen rakt i fejset. xD

    Du är fan inte dum du blåvinge, scapers tank kankse är det bästa alternativet...
    Senast redigerad av Einarsson; 06 September 2014, 18:11.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Du har så rätt, därför det är så svårt att bestämma sig. Det kanske är helt perfekt, sitter lixom och försöker föreställa sig och se det framför sig ,vad som är mest lämpligt.

    Det känns ju som meant to be just när måtten är så exakta. : p Och självklart vill jag ju kunna ha fisk i, annars äre inget roligt, typ kolglöd eller rasbora, så stort stimm som man kan kalra av typ, och då kasnke scapers tank också är bättre. fiskar "stimmar" ju sällan i höjdled...

    Något helt annat, är det bara jag som inte kan ansluta med tapatalk längre? tänkte det hade varit smidigt att läggatill en bild på så vis.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Nackdelen med Nano generellt är ju tvärtom att de är höga så att du inte får maximalt ljus för de krävande arterna. Idén med detta är väl att den låga höjden gör att du får max ljus på hela ytan plus att du kan ha fiskar du anar inte skulle kunna ha.
    Men passar det inte för dig då är det förstås så. Det är ändå kul att spinna loss så här

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha ja jävlar du Blåvinge. Det är exakta mått haha. Min bänk är en liten byrå som står precis jämte mitt datorskrivbord. Så den är "sned", dvs att djupet är det långa måttet. Så karet skulle stå med sidan "utåt" men det är i hörnet på rummet så man kommer betrakta det ifrån hörnet så att säga mest.

    Det enda jobbiga med just den scapers tank är ju dock att dne nästan är lite för låg? Bara 31 cm högt. Sen lite bottensubrat och sen lite marginal så inte vattnet rinner över kanten, det blir inte mkt vattenkolumn kvar?

    Ja, behöver nog lite mer höjd, för mitt skrivbord är 5 cm högre än byrån också så då försvinner ju 5 cm av sikten nästan redan där. Så blir nog bättre med något av de andra i detta fallet ändå.
    Senast redigerad av Einarsson; 06 September 2014, 17:58.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Sedan har ju Dennerle också "Scapers Tank" Har du sett den? Den är på 50 liter men har himla bra mått för Co2. Den finns också som rent kar men då passar bänken sämre iofs.
    Enbart karet

    Edit. Ser ju att det karet är 36 x 45!!!! Är det perfekt eller.....?
    Senast redigerad av Bluewing; 06 September 2014, 17:50.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Min bänk är 37 cm på ena hållet som det isåfall ska stå på, 50 åt andra... så 1 cm för smalt för 60 litarn. Kommer behöva köpa en liten måttbeställd skiva då det kan stå på...

    Hur som helst, hur tjockt glas är det på 60litarn? för lampan jag länkade var gjord för 5mm-glas.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...