Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Herkules brukar alltid svara i telefon men tror den stänger 14:00.

    Brukar funka att även ringa Hornbach, här direktnummret till zooavdelningen: 031-779 93 57
    Aces. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Herkules brukar alltid svara i telefon men tror den stänger 14:00.

    Brukar funka att även ringa Hornbach, här direktnummret till zooavdelningen: 031-779 93 57

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tack Anders!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Kent i Nol brukar ha hemma, slå en signal för säkerhets skull.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ingen som råkar veta om någon av butikerna i GBG har Galaxy Rasboras hemma? Hornbach, Herkulez, Nol Ciklidhobby kankse? Eller dom vad de nu heter i kungsbacka finns ju ett stort ställe också. Zoomässan kanske det hette om jag inte missminner mig.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Hade lite andra ärenden idag och kikade in snabbt på djurmagazinet. De hade en stackars galaxy rasbora. Är kanske inte så vanligt att de har större mängder av dem hemma. Får be någon ta hem sen.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Aha, det är det där lilla inchacket är för

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Känner mig som en säljare aställd av Dennerle nu men kolla här!

    För er som känner till, co2-slang är ganska styv och vill gärna inte ligga där man vill utan böjer sig och spretar ut över halva karet osv.

    Men not to worry! Dennerle's täckglashållare har även ett litet fäste där man kan fästa en co2-slang så den hålls på plats.

    De har då tamefan tänkt på PRECIS allting.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Hur lång tid tar det för co2nivån i ett 50liters att gå upp tro? Funderar på om jag ska starta co2 en halvtimma-timma innan lyset eller något. Kör lyse + co2 på samma timer nu för jag var lite lat.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tackar. :-) Gröngrön dropchecker nu cokså så är nog lagom med co2. Börjari nte med PMDD förrän om några veckor. PLantorna har nog tillräckligt med gödning med sig från plantskolan.

    Hur som helst blir det 10 räkor till att börja med, sen blire väl ett stim med galaxy rasbora eller något.

    Fick justera filtret en del så utblåset hamnar på mittne på kortsidan, det var i hörnet innan men roten var ju total bromskloss för det.

    Men det gjorde inget, för filtret är så genialiskt designat så det är flexibelt att göra hur man vill så det var easy peasy. fantastiskt.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Jag tror det där blir helläckert

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Riktigt snyggt! Speciellt roten och stenarna.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Några bilder. Lite grumligt än. Kan bli bra när/om växterna växer till sig.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • blaze1337
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Beställer 10 st crystal red. det borde ju räcka som städning.
    10 räkor kan ej städa så mycket , om de inte är amano förståss , har ett 20 tal white pearl och dem klarar sig på gränsen med städningen

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Beställer 10 st crystal red. det borde ju räcka som städning.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...