Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diskus & annat
Collapse
X
-
Originally posted by Einarsson View PostNu är det två firrar som gör den dära klassiska parningsdansen där de simmar runt varandra. Heta på gröten märker jag.Originally posted by Einarsson View PostTrodde aldrig jag skulle bli med räkor men nu har det hänt.
Leave a comment:
-
Nu är det två firrar som gör den dära klassiska parningsdansen där de simmar runt varandra. Heta på gröten märker jag.
Leave a comment:
-
Minigranulat är gränsfall för dessa små fiskar. De största bitarna är lite för stora, de allra största fiskarna kan ta dom dock. De flesta äter de upp dock, men de är gränsfall för stora generellt. Fördelen är att de sjunker sakta men säkert några i taget så de hinner fånga upp dem.
Får pröva smula sönder flingor nästa gång. Sen även testa frystorkad tubifex.
Leave a comment:
-
Ingår matta, täckglas, lyse, filter(med filtermaterial), så egentligen ingenting.
Co2-grejer då kanske om man nu vill ha det.
Leave a comment:
-
Ja de är ju smidiga fiskar.
Med pasta menade jag den lilla gula burken i filmen även om det var rätt flytande.
Varför inte kläcka artemia på gammalt hederligt vis?
Leave a comment:
-
Originally posted by HWH View PostNu blir jag ju sjukt sugen att prova dessa igen.
Angående artemiaäggen så ser jag inte helt vitsen med vätskan. Men pastan verkade ju fantastisk
De verkar vara väldigt bra på att stimma. De kör konstant ärovarv i karet runt den stora roten, runt runt runt runt.
Leave a comment:
-
Nu blir jag ju sjukt sugen att prova dessa igen.
Angående artemiaäggen så ser jag inte helt vitsen med vätskan. Men pastan verkade ju fantastisk
Leave a comment:
-
Originally posted by Einarsson View PostNu börjar de våga sig fram lite. De röda stora fenorna på hanarna är magiska.
Denna videon var delaktig i att jag fastnade för dessa små liv.
Leave a comment:
-
Det är så fina! Påminner lite om Röding som man fiskade i fjällsjöar som barn. Numera är man ju så blödig när det gäller fisk så fiske är inte aktuellt längre.
Leave a comment:
Leave a comment: