Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Nice på både akvarierummet och bilen

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Du väcker tankar.. då sista sonen flyttar och vi kan byta sovrum.. Helt rum som eget plus 15 m närmare till vattnet! Roligt att få se hur du ordnar det hela. Men en bekväm fåtölj måste ju få plats, men det är väl inplanerat! ��

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Men en sak i taget! Imorgon går lasset av fisken. Så det ska packas i många påsar och sen snabbt brumma över till nya lyan och i med dom i ett barbottnat kar med svampfilter bara. Sen får man se vad som händer därifrån, det står ju bara på golvet nu så sen någon gång måste jag även flytta fisakrna för att kunna lyfta upp det karet från golvet etc. Men får ta det när jag orkar, flytten i sig kommer nog suga tillräckligt mde kraft ur mig. Och som sagt måste ju vädret bli "byggvänligt" också.

    Har ju beställt ny bil också som ska betalas om någon månad eller två, plånboken blöder.

    EDIT; för er som kanske kommer undra så kommer bilen se ut såhär, det är iaf färdigt.
    Hur jobbigt sådana flyttar än är, så passa på att njuta. Finns ändå en tjusning i att göra allt från början.
    Nu är jag ju snart "klar" i garaget och jag tittar tillbaka på allt strul med saknad!

    Läcker bil!!!

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Vme gör inte det ;D men får vänta på lite värme så jag kan gå ut på baksidan och bygga. Köpa hem en jäkla massa 2tum4 och gå bananas.

    Men kan ändå inte gå helt nuts, det är ändå en del jobb med vattenbyten, vatten som jag dessutom måste betala själv från och emd nu då det inte ingår i hyran etc. :<
    Vattenbytena är inte så tungt om rummet har vatten indraget och avlopp i närheten , jag byter manuellt i hobbyrummet och där finns i nuläget 7 akvarium att byta på , detta tar mig 25-30 att göra + att jag har en skön stol att sätta mig ner med en kall öl och avnjuta det hela efteråt

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Men en sak i taget! Imorgon går lasset av fisken. Så det ska packas i många påsar och sen snabbt brumma över till nya lyan och i med dom i ett barbottnat kar med svampfilter bara. Sen får man se vad som händer därifrån, det står ju bara på golvet nu så sen någon gång måste jag även flytta fisakrna för att kunna lyfta upp det karet från golvet etc. Men får ta det när jag orkar, flytten i sig kommer nog suga tillräckligt mde kraft ur mig. Och som sagt måste ju vädret bli "byggvänligt" också.

    Har ju beställt ny bil också som ska betalas om någon månad eller två, plånboken blöder.

    EDIT; för er som kanske kommer undra så kommer bilen se ut såhär, det är iaf färdigt.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Einarsson; 29 January 2015, 21:15.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av woodlund
    Jag ser stora möjligheter här Einarsson
    Vme gör inte det ;D men får vänta på lite värme så jag kan gå ut på baksidan och bygga. Köpa hem en jäkla massa 2tum4 och gå bananas.

    Men kan ändå inte gå helt nuts, det är ändå en del jobb med vattenbyten, vatten som jag dessutom måste betala själv från och emd nu då det inte ingår i hyran etc. :<

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Jag ser stora möjligheter här Einarsson

    Lämna en kommentar:


  • tonpet
    svarade
    Åååhh, tänk om man hade dom möjligheterna.
    Skall bli roligt å följa och se vad det blir av detta rum.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ja det får man sannerligen hoppas
    Hahaha

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ja det får man sannerligen hoppas

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Trevligt rum. Där får du plats med en hel del
    Kan bli dyrt detta.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Trevligt rum. Där får du plats med en hel del

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Så häftigt med ett rum där du kan flippa ut fullständigt med dina akvarier. Vad är det för mått på rummet? Har du någon ritning eller skiss hur du tänker dig det?
    Mot ena väggen där flyttkaret står nu. Där det karet står nu hade jag nog velat ha en odlingsställning med 2-3 kar på höjden, och kasnke 120 i bredd så jag får plats med typ 300 liter eller 2x 50-kub på varje våning. Sen till höger om det ha ett inrett kar. Detta skulle kunna byggas ihop i samma ställning för extra stabilitet. Sen mitt emot kasnke ett kar till.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha jo det hade kasnke varit något ;D

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Kan du inte bygga ett stort kar som skrivbord . Vatten problemet kan ju vara lite jobbig men stora kar med stor sump så minimeras väl det ☺

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...