Synd bara att kvalitén på just den som du länkar till är så dålig. Vreden för att byta vattenriktning går sönder eller också går de inte att stänga mera än 80% och man slösar mycket vatten eller så går översta delen sönder och kör bara runt och sitter löst och vatten stänker ut överallt. Ska byta min nummer 2 nu sedan august . Vilket märke var det du köpte Tommy?
Skickat från min SGP311 via Tapatalk
Diskus & annat
Kollaps
X
-
Jo den förbrukar något mer vatten än traditionella metoder men rätt använt inte särskild mycket mer.Lämna en kommentar:
-
Kan denna vara ett alternativ? Behöver inte pump eller hävert för att fungera. Jag köpte en variant (annat fabrikat) på denna förra sommaren vilket jag inte ångrar en sekund, har använt den två ggr i veckan sedan dess.
http://www.zoo.se/aqua-in-out-komple...lamhavert.html
Jag tror det får bli att flytta fiskarna tillbaka till juwelkaret ett tag. Det står mitt emot det andra på sin bänk nu. Kanske är bäst så. Så får jag göra mig av med juwelkaret senare. Så får jag smatidigt upp fiskarna från golvet.
Men jag ska dock köra en rejäl clor-desinficering av karet innan när det ändå är tomt etc, så all eventuell skit som jag fått med mig i flytten etc är borta.Lämna en kommentar:
-
Kan denna vara ett alternativ? Behöver inte pump eller hävert för att fungera. Jag köpte en variant (annat fabrikat) på denna förra sommaren vilket jag inte ångrar en sekund, har använt den två ggr i veckan sedan dess.
Lämna en kommentar:
-
Jo det kan jag kanske fixa. Nog ingen dum idé. Får se hur jag gör. Det är ju även lite skönt att få bort dem ifrån golvet, slipper jag ligga på magen för att titta på dom.Lämna en kommentar:
-
Du kan inte använda en pump för att tömma vid vb? Så slipper du en del jobb tills det blir värmare.Lämna en kommentar:
-
Jag insåg ett litet dilemma.. Jag vill inte bygga ny möbel förän det blir lite varmare.. Men jag vill gärna ha upp fiskarna från golvet då jag insåg att häverteffekten blir lite trött när nivåskillnaden är så liten. Hum hum.... Eller får jag temporärt ställa upp juwelkaret igen och ha dom där i tills jag har byggt ställnigne.Lämna en kommentar:
-
Dags att börja packa fisk! Har inspekterat karet på nya stället (har ståt sen igår och bubblat) och allt ser bra ut så nu kör vi.Lämna en kommentar:
-
Skaffa 2 slangar då kan du tömma ett akvarium sedan gå vidare till att tömma nästa medans du börjar fylla på det första osv , halva tidenLämna en kommentar:
-
Vattenbytena är inte så tungt om rummet har vatten indraget och avlopp i närheten , jag byter manuellt i hobbyrummet och där finns i nuläget 7 akvarium att byta på , detta tar mig 25-30 att göra + att jag har en skön stol att sätta mig ner med en kall öl och avnjuta det hela efteråt
Blir grymt. Mest taggad på bilen ärligt talat. Men är man bilnörd så. :O
EDIT: På tal om stress ska jag på börja fiskflytten snart. Får hoppas allt går bra.Senast redigerad av Einarsson; 30 January 2015, 09:15.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: