Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Den sista filmen framför allt var fantastisk tycker jag. Handlar om Colombia generellt också.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ni nördar lär ju redan ha sett allt detta men jäklar vilka fina videos detta var, jag har inte sett dem innan.

    Fearuring : Apistogramma pertensis, Biotodoma cupido, Crenicichla spp., Nannostomus spp, Moenkhausia colletti, Chalceus macrolepidotus, Caenotropus sp, Aequi...


    Subaquatic vudeo of ornamental fishes in their natural habitat, inckuding Paracheirodon axelrodi, Petitella georgiae, Dicrossus filamentosus, Apistogramma, C...

    Follow the Fluval team as they lead an aquatic expedition through the Llanos, a tropical grassland plain situated to the east of the Andes in Colombia. Share...
    Senast redigerad av Einarsson; 19 April 2015, 20:26.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha ja det är häftiga fiskar, jag har haft tanken sen jag såg det dära lååååånga karet någon hade i sitt sovrum, hannes vare va?

    Som sagt har jag inte gnistan till alla vattenbyten längre. Och nya lägenhetne äre lite längre till vattnet. Helst vil ljag ha automatiska byten om jag ska fortsätta med diskus. Eller extremt mycket större volymer så att man kan göra vattenbyten mer sällan.

    Får väl se vart det hamnar, inte omöjligt jag ser om någon är intresserad av att ta över dem och ha lite enklare fiskar i framtiden.

    JAg har ju ett 310liters som antagligen får göra det isåfall. På något sätt känns det spännande att ha ett kar som är lite mer dimensionerat utifrån fisken sett. Diskusarna får ett 350literskar att se pyttelitet ut. Men med små fiskar blir det ju åt andra hållet istället. Man får en mer känsla av storskalighet med små fiskar istället och stort kar. Aja, som sagt, får se vad som händer..
    Senast redigerad av Einarsson; 19 April 2015, 20:05.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Läste i en annan tråd att du funderar på att gå över till mindre SA-ciklider, då får vi göra vårt bästa för att smitta ner dig med jordätarfebern!

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Rengjorde svampfilter och förfilter i fx6 idag. Chockerande vad mycket skit det sätter sig i filter med tiden, som lätt blir kvar i akvariets cirkulation.

    Det lutar mer och mer åt det jag sagt innan, ska jag fortsätta med denna hobbyn är det sump som gäller i framtidne, så att jag kan låta filter suga upp all skit och direkt ner i en finmaskig socka som fångar upp allting och är töms på 10 sekunder.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Egentligen kanske man skulle göra sump till 300litaren sen också. Och helt enkelt ha som övningsprojekt inför framtiden, maybe kanske eventuellt.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    200 gram blackworms tex kostar 60$. Så detta kostar 88$ typ för samma mängd. Något dyrare.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Vet inte. :o Kanske. Men om det är bra foder så skiter jag i vilket. Inbillar mig att de såg gasnka stora ut, vilket är bra för vuxna diskus.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Är det inte helt vansinnes dyrt?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Detta verkar vara intressant mat:

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Det tråkiga med mycket mat är att det är lite för smått för så stora fiskar. De gillar det men det är inte direkt något som fyller magen. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Precis det problemet har jag också spånat på. Men de jag har sett på har inte varit värda pengarna
    Hojta till om du skulle hitta något.

    Ursprungligen postat av tonpet
    Varför inte frystorkat från Tony, Artemia och tubifex. Mina älskar det, helst blötlagt i Aqua-Kraut.
    Jorå, jag har det ockås. Använder frystorkade artemia, tubifex och blackworms. Utöver tetrabitsen då. I combo med AK. Det funkar bra.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Skulle ärligt talat behöva ha en liten frys i fiskrummet för att jag ska orka bli mer aktiv med frysfoder. Så bökigt att springa till köket etc.

    Finns det ingen som tillverkar pyttesmå frysar? :<

    EDIT: http://www.elgiganten.se/product/vit...frys-mtf34w13e En sån här kasnke man skulle köpa. Även denna är dock onödigt stor känns det som.
    Precis det problemet har jag också spånat på. Men de jag har sett på har inte varit värda pengarna

    Lämna en kommentar:


  • tonpet
    svarade
    Varför inte frystorkat från Tony, Artemia och tubifex. Mina älskar det, helst blötlagt i Aqua-Kraut.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Skulle ärligt talat behöva ha en liten frys i fiskrummet för att jag ska orka bli mer aktiv med frysfoder. Så bökigt att springa till köket etc.

    Finns det ingen som tillverkar pyttesmå frysar? :<

    EDIT: http://www.elgiganten.se/product/vit...frys-mtf34w13e En sån här kasnke man skulle köpa. Även denna är dock onödigt stor känns det som.
    Senast redigerad av Einarsson; 21 March 2015, 17:46.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...