Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Haha ja och det är ju kasnke bara en sjättedel så mycket material. Så om det där står stabilt så. Skivorna bak tillför ju lite diagonal hållfasthet men som sagt jag tror jag klarar mig utan det, det är ju enkelt att montera dit diagonaler senare om jag märker att det behövs.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Kan ju tillägga att det som står längst till vänster på bilden är ställningen till ett hörnkar. Jämför dimensionerna! Det finns inga reglar alls i den möbeln, som dessutom består av spånskiva!

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Räknade igenom det här nu. Det är 48 meter virke. Kommer kosta runda slängar tusenlappen gissningsvis, iaf om jag beställer färdigsågat, vilket jag säkert kommer göra.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Hittade Optimera precis runt hörnet någon km från där jag bor. Så beställde allt material som behövs där nu, de kapar allt åt mig mot en avgift så lämnade en lista på hur många jag behövde i varje längd. Sen blir det bygga av!
          350L Diskus

          Kommentar

          • tonpet
            • February 2008
            • 469

            Skall bli spännande och följa detta och se hur du får till det i ditt egna mysrum.
            Juwel Rio 300, Diskus
            "Sluta vara den du var och bli den du är"

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Nu bara för det så började jag ju självklart snurra runt i tankarna angående sump vs ytterfilter igen. Men jag tror jag börjar med denna ställningen, sen när dimman lagt sig där så kanske jag börjar med visionen om det lite större karet. Kan inte göra allt på gång av relationsskäl och pengaskäl. ;D

              Jag har dock kommit fram till att när juwelkaret är borta, sålt förhoppningsvis så får det plats ungefär 130x70 där det stod, och med 50-60 i höjd på det blir det väl 500 liter runda slängar. vilket vore rätt lagom.-
              350L Diskus

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                In en sväng till GBG idag och hälsa på farsan. Kanske blir en sväng förbi Hornbach på hemvägen. De har ju lika roliga grejar och sånt ibland.
                350L Diskus

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Köpte lite frysfoder jag ska testa om diskusarna vill ha. De har så många olika på Hornbach.

                  Cyclops, Artemia, vita mygg och tubifex.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    Ursprungligen postat av Einarsson
                    Köpte lite frysfoder jag ska testa om diskusarna vill ha. De har så många olika på Hornbach.

                    Cyclops, Artemia, vita mygg och tubifex.
                    Jag kör med både Artemia och Tubifex. Det älskas av diskusarna. Köper dock inte de små paketen på Hornbach utan betydligt större block på Herkules Zoo. De små tar slut alldeles för snabbt
                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Jag gillar de små för de är kubade från början, blir enkel hantering, men jag matar väldigt sällan med frusen mat så.
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Skulle ärligt talat behöva ha en liten frys i fiskrummet för att jag ska orka bli mer aktiv med frysfoder. Så bökigt att springa till köket etc.

                        Finns det ingen som tillverkar pyttesmå frysar? :<

                        EDIT: http://www.elgiganten.se/product/vit...frys-mtf34w13e En sån här kasnke man skulle köpa. Även denna är dock onödigt stor känns det som.
                        Senast redigerad av Einarsson; 21 March 2015, 17:46.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • tonpet
                          • February 2008
                          • 469

                          Varför inte frystorkat från Tony, Artemia och tubifex. Mina älskar det, helst blötlagt i Aqua-Kraut.
                          Juwel Rio 300, Diskus
                          "Sluta vara den du var och bli den du är"

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Ursprungligen postat av Einarsson
                            Skulle ärligt talat behöva ha en liten frys i fiskrummet för att jag ska orka bli mer aktiv med frysfoder. Så bökigt att springa till köket etc.

                            Finns det ingen som tillverkar pyttesmå frysar? :<

                            EDIT: http://www.elgiganten.se/product/vit...frys-mtf34w13e En sån här kasnke man skulle köpa. Även denna är dock onödigt stor känns det som.
                            Precis det problemet har jag också spånat på. Men de jag har sett på har inte varit värda pengarna
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Ursprungligen postat av HWH
                              Precis det problemet har jag också spånat på. Men de jag har sett på har inte varit värda pengarna
                              Hojta till om du skulle hitta något.

                              Ursprungligen postat av tonpet
                              Varför inte frystorkat från Tony, Artemia och tubifex. Mina älskar det, helst blötlagt i Aqua-Kraut.
                              Jorå, jag har det ockås. Använder frystorkade artemia, tubifex och blackworms. Utöver tetrabitsen då. I combo med AK. Det funkar bra.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Det tråkiga med mycket mat är att det är lite för smått för så stora fiskar. De gillar det men det är inte direkt något som fyller magen. :-)
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...