Ja det får man sannerligen hoppas
Diskus & annat
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Jag ser stora möjligheter här EinarssonKommentar
-
Vme gör inte det ;D men får vänta på lite värme så jag kan gå ut på baksidan och bygga. Köpa hem en jäkla massa 2tum4 och gå bananas.
Men kan ändå inte gå helt nuts, det är ändå en del jobb med vattenbyten, vatten som jag dessutom måste betala själv från och emd nu då det inte ingår i hyran etc. :<Kommentar
-
Men en sak i taget! Imorgon går lasset av fisken. Så det ska packas i många påsar och sen snabbt brumma över till nya lyan och i med dom i ett barbottnat kar med svampfilter bara. Sen får man se vad som händer därifrån, det står ju bara på golvet nu så sen någon gång måste jag även flytta fisakrna för att kunna lyfta upp det karet från golvet etc. Men får ta det när jag orkar, flytten i sig kommer nog suga tillräckligt mde kraft ur mig. Och som sagt måste ju vädret bli "byggvänligt" också.
Har ju beställt ny bil också som ska betalas om någon månad eller två, plånboken blöder.
EDIT; för er som kanske kommer undra så kommer bilen se ut såhär, det är iaf färdigt.Senast redigerad av Einarsson; 29 January 2015, 20:15.Kommentar
-
Vme gör inte det ;D men får vänta på lite värme så jag kan gå ut på baksidan och bygga. Köpa hem en jäkla massa 2tum4 och gå bananas.
Men kan ändå inte gå helt nuts, det är ändå en del jobb med vattenbyten, vatten som jag dessutom måste betala själv från och emd nu då det inte ingår i hyran etc. :<Kommentar
-
Men en sak i taget! Imorgon går lasset av fisken. Så det ska packas i många påsar och sen snabbt brumma över till nya lyan och i med dom i ett barbottnat kar med svampfilter bara. Sen får man se vad som händer därifrån, det står ju bara på golvet nu så sen någon gång måste jag även flytta fisakrna för att kunna lyfta upp det karet från golvet etc. Men får ta det när jag orkar, flytten i sig kommer nog suga tillräckligt mde kraft ur mig. Och som sagt måste ju vädret bli "byggvänligt" också.
Har ju beställt ny bil också som ska betalas om någon månad eller två, plånboken blöder.
EDIT; för er som kanske kommer undra så kommer bilen se ut såhär, det är iaf färdigt.
Nu är jag ju snart "klar" i garaget och jag tittar tillbaka på allt strul med saknad!
Läcker bil!!!Kommentar
-
Bra val av bil! V40 R-Design med D/Tx?
EKKommentar
-
Vattenbytena är inte så tungt om rummet har vatten indraget och avlopp i närheten , jag byter manuellt i hobbyrummet och där finns i nuläget 7 akvarium att byta på , detta tar mig 25-30 att göra + att jag har en skön stol att sätta mig ner med en kall öl och avnjuta det hela efteråt
Blir grymt. Mest taggad på bilen ärligt talat. Men är man bilnörd så. :O
EDIT: På tal om stress ska jag på börja fiskflytten snart. Får hoppas allt går bra.Senast redigerad av Einarsson; 30 January 2015, 08:15.Kommentar
-
Skaffa 2 slangar då kan du tömma ett akvarium sedan gå vidare till att tömma nästa medans du börjar fylla på det första osv , halva tidenKommentar
-
Lycka till med flytten nu Einar , slit inte ihjäl dig bara.Kommentar
-
Dags att börja packa fisk! Har inspekterat karet på nya stället (har ståt sen igår och bubblat) och allt ser bra ut så nu kör vi.Kommentar
Kommentar