Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ja det får man sannerligen hoppas
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Ja det får man sannerligen hoppas
      Hahaha
      350L Diskus

      Kommentar

      • tonpet
        • February 2008
        • 469

        Åååhh, tänk om man hade dom möjligheterna.
        Skall bli roligt å följa och se vad det blir av detta rum.
        Juwel Rio 300, Diskus
        "Sluta vara den du var och bli den du är"

        Kommentar

        • woodlund
          • December 2011
          • 666

          Jag ser stora möjligheter här Einarsson
          1900Liter Diskusvatten


          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Ursprungligen postat av woodlund
            Jag ser stora möjligheter här Einarsson
            Vme gör inte det ;D men får vänta på lite värme så jag kan gå ut på baksidan och bygga. Köpa hem en jäkla massa 2tum4 och gå bananas.

            Men kan ändå inte gå helt nuts, det är ändå en del jobb med vattenbyten, vatten som jag dessutom måste betala själv från och emd nu då det inte ingår i hyran etc. :<
            350L Diskus

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Men en sak i taget! Imorgon går lasset av fisken. Så det ska packas i många påsar och sen snabbt brumma över till nya lyan och i med dom i ett barbottnat kar med svampfilter bara. Sen får man se vad som händer därifrån, det står ju bara på golvet nu så sen någon gång måste jag även flytta fisakrna för att kunna lyfta upp det karet från golvet etc. Men får ta det när jag orkar, flytten i sig kommer nog suga tillräckligt mde kraft ur mig. Och som sagt måste ju vädret bli "byggvänligt" också.

              Har ju beställt ny bil också som ska betalas om någon månad eller två, plånboken blöder.

              EDIT; för er som kanske kommer undra så kommer bilen se ut såhär, det är iaf färdigt.
              Bifogade filer
              Senast redigerad av Einarsson; 29 January 2015, 21:15.
              350L Diskus

              Kommentar

              • woodlund
                • December 2011
                • 666

                Ursprungligen postat av Einarsson
                Vme gör inte det ;D men får vänta på lite värme så jag kan gå ut på baksidan och bygga. Köpa hem en jäkla massa 2tum4 och gå bananas.

                Men kan ändå inte gå helt nuts, det är ändå en del jobb med vattenbyten, vatten som jag dessutom måste betala själv från och emd nu då det inte ingår i hyran etc. :<
                Vattenbytena är inte så tungt om rummet har vatten indraget och avlopp i närheten , jag byter manuellt i hobbyrummet och där finns i nuläget 7 akvarium att byta på , detta tar mig 25-30 att göra + att jag har en skön stol att sätta mig ner med en kall öl och avnjuta det hela efteråt
                1900Liter Diskusvatten


                Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  Ursprungligen postat av Einarsson
                  Men en sak i taget! Imorgon går lasset av fisken. Så det ska packas i många påsar och sen snabbt brumma över till nya lyan och i med dom i ett barbottnat kar med svampfilter bara. Sen får man se vad som händer därifrån, det står ju bara på golvet nu så sen någon gång måste jag även flytta fisakrna för att kunna lyfta upp det karet från golvet etc. Men får ta det när jag orkar, flytten i sig kommer nog suga tillräckligt mde kraft ur mig. Och som sagt måste ju vädret bli "byggvänligt" också.

                  Har ju beställt ny bil också som ska betalas om någon månad eller två, plånboken blöder.

                  EDIT; för er som kanske kommer undra så kommer bilen se ut såhär, det är iaf färdigt.
                  Hur jobbigt sådana flyttar än är, så passa på att njuta. Finns ändå en tjusning i att göra allt från början.
                  Nu är jag ju snart "klar" i garaget och jag tittar tillbaka på allt strul med saknad!

                  Läcker bil!!!

                  Kommentar

                  • Rufus
                    • January 2005
                    • 866

                    Du väcker tankar.. då sista sonen flyttar och vi kan byta sovrum.. Helt rum som eget plus 15 m närmare till vattnet! Roligt att få se hur du ordnar det hela. Men en bekväm fåtölj måste ju få plats, men det är väl inplanerat! ��
                    // Annicka

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Nice på både akvarierummet och bilen
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Erikderek
                        • March 2013
                        • 718

                        Bra val av bil! V40 R-Design med D/Tx?

                        EK
                        Vardagsrum akvariet - Malawi
                        Projekt; Ny generation - SA

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Ursprungligen postat av woodlund
                          Vattenbytena är inte så tungt om rummet har vatten indraget och avlopp i närheten , jag byter manuellt i hobbyrummet och där finns i nuläget 7 akvarium att byta på , detta tar mig 25-30 att göra + att jag har en skön stol att sätta mig ner med en kall öl och avnjuta det hela efteråt
                          Ja jag får dra en trädgårdsslang från badrummet runt hörnet och in där, det är inte jättejobbigt, när man väl dragit in slangen och startat hävert så tar man ju alla kar på en gång bara. Sen vänder på vattenflödet och fyller upp alla igen. Jag har faktiskt även tänkt tanken att skaffa en pump och skicka ut vattnet genom fönstret haha, men det är nog inte helt okej egentligen.

                          Ursprungligen postat av jozi81
                          Hur jobbigt sådana flyttar än är, så passa på att njuta. Finns ändå en tjusning i att göra allt från början.
                          Nu är jag ju snart "klar" i garaget och jag tittar tillbaka på allt strul med saknad!

                          Läcker bil!!!
                          Ja jag får ta det lgun med detta och det kommer ta tid, och får ta tid, annars stressar jag ihjäl mig, det får vara lite ofärdigt och konstigt ett tag.

                          Ursprungligen postat av Rufus
                          Du väcker tankar.. då sista sonen flyttar och vi kan byta sovrum.. Helt rum som eget plus 15 m närmare till vattnet! Roligt att få se hur du ordnar det hela. Men en bekväm fåtölj måste ju få plats, men det är väl inplanerat! ��
                          Har ju alltid min kontorsstol som jag ändå sitter i jämt. Men man kanske borde göra mer som blåvinge och ha en stol till som bara är till för avslappning, så min hjärna kan lära sig förknippa dne stolen med relax, medans min kontorsstol ändå är tätt förknippad med allt annat jag gör i princip. Ett ställe som enbart är till för nervarvning är nog inte fel.

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Nice på både akvarierummet och bilen
                          Blir grymt. Mest taggad på bilen ärligt talat. Men är man bilnörd så. :O


                          EDIT: På tal om stress ska jag på börja fiskflytten snart. Får hoppas allt går bra.
                          Senast redigerad av Einarsson; 30 January 2015, 09:15.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • woodlund
                            • December 2011
                            • 666

                            Skaffa 2 slangar då kan du tömma ett akvarium sedan gå vidare till att tömma nästa medans du börjar fylla på det första osv , halva tiden
                            1900Liter Diskusvatten


                            Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                            Kommentar

                            • woodlund
                              • December 2011
                              • 666

                              Lycka till med flytten nu Einar , slit inte ihjäl dig bara.
                              1900Liter Diskusvatten


                              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Ursprungligen postat av woodlund
                                Skaffa 2 slangar då kan du tömma ett akvarium sedan gå vidare till att tömma nästa medans du börjar fylla på det första osv , halva tiden
                                Geni. Men ja, det är jobbigt att flytta men det går nog bra, man är lite mör i kroppen dock när man burit saker en hel dag.

                                Dags att börja packa fisk! Har inspekterat karet på nya stället (har ståt sen igår och bubblat) och allt ser bra ut så nu kör vi.
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...