Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Nya Bilen är hemkommen. På tal om annat
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Wiie
    Riktigt smart lösning där Tommy. Har gått in på Juwels hemsida och kollat skillnaden på skåpen och till rio300 så är skåpet högre och något djupare. Har varit inne på fluval ytterfilter till mitt planerade rio300 men såg att du kör med jbl Tommy och tänkte höra hur nöjd du är med dessa filter?
    Är absolut nöjd, tycker man får mycket kapacitet för pengarna men de låter en del. Jag störs inte på det men kan tänka mig att en del kan göra.

    Lämna en kommentar:


  • Wiie
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Tips på ett enkelt sätt att skapa ytterligare ett skåp i en Juwel möbel genom att helt enkelt köpa en vit masonitskiva som viks till en halvmåne. Jag har en 6 Kg CO2 flaska och ett filter bakom denna i mitten.



    [ATTACH=CONFIG]74308[/ATTACH]

    Nu är detta visserligen ett 240 och inte ett 300 skåp men principen borde vara den samma.


    Riktigt smart lösning där Tommy. Har gått in på Juwels hemsida och kollat skillnaden på skåpen och till rio300 så är skåpet högre och något djupare. Har varit inne på fluval ytterfilter till mitt planerade rio300 men såg att du kör med jbl Tommy och tänkte höra hur nöjd du är med dessa filter?

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Wiie
    Får en fx6 plats i skåpet på ett rio300 eller får man ha det vid sidan om??
    Tips på ett enkelt sätt att skapa ytterligare ett skåp i en Juwel möbel genom att helt enkelt köpa en vit masonitskiva som viks till en halvmåne. Jag har en 6 Kg CO2 flaska och ett filter bakom denna i mitten.

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1639.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,9 KB
ID: 2166207
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1640.jpg
Visningar: 2
Storlek: 155,0 KB
ID: 2166208

    Nu är detta visserligen ett 240 och inte ett 300 skåp men principen borde vara den samma.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Wiie
    Får en fx6 plats i skåpet på ett rio300 eller får man ha det vid sidan om??
    Det får tyvärr bara plats i mittenskåpet, dvs det som inte har en dörr. Sen har jag borrat två hål i mellanväggen för att leda slangarna den vägen.

    Lämna en kommentar:


  • Wiie
    svarade
    Får en fx6 plats i skåpet på ett rio300 eller får man ha det vid sidan om??

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Nu är FX6an tillbaka i diskuskaret. Var för svråt att hålla bra vattenkvalité med bara svampfilter när man inte orkar/kan göra vattenbyten jätteofta. Men men, all good eftersom diskusarna bor i juwelkaret äre inga problem att peta dit det igen.

    Sen blev jag paranoid att det är kranvattnet som är dåligt här men det är ju samma kommunala vatten så det borde det inte vara.
    Senast redigerad av Einarsson; 21 February 2015, 09:08.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha ja. Precis.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jo, jag förstår... Trotts allt tar det mest plats på höjden, men det är ju samtidigt något hiskeligt fult med en grön plasttunna i vardagsrummet!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ofan, det var ju snällt med erbjudandet. Men tyvärr får jag inte plats, får ge upp dessa drömmarna.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Jag skulle vilja ha en tunna någonstans jag kan förbereda vatten i.. Tyvärr lär det aldrig få plats en så pass stor. Anlednignen rä att jag skulle vilja ha möjligheten att ibladn byta 100% av vattnet i princip. Men det äknns inte bra att göra direkt från kranen då temp & parametrar kan svänga mycket mer. Till VFarna i framtiden kanske jag vill torva också och då vill jag inte göra det direkt i karet.

    Men jag får väl helt enkelt nöja mig med att jag faktiskt ändå fått lite mer plats än innan, får vara glad för det lilla och jag kan inte få allt. : )
    Jag kan höra med farsan om du kan få ett juice-fat från Arla av honom, bör rymma fem-sexhundra liter!
    Det ligger i så fall och skräpar ute på Ammenäs.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag skulle vilja ha en tunna någonstans jag kan förbereda vatten i.. Tyvärr lär det aldrig få plats en så pass stor. Anlednignen rä att jag skulle vilja ha möjligheten att ibladn byta 100% av vattnet i princip. Men det äknns inte bra att göra direkt från kranen då temp & parametrar kan svänga mycket mer. Till VFarna i framtiden kanske jag vill torva också och då vill jag inte göra det direkt i karet.

    Men jag får väl helt enkelt nöja mig med att jag faktiskt ändå fått lite mer plats än innan, får vara glad för det lilla och jag kan inte få allt. : )

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Finns väl gamla tror jag. I de olika utseenden det har haft men just nu är det ju bara helt tomt, förutom bakgrunden och ett par svampfilter.
    OK, jag kikar gärna bakåt i tråden, no probs!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Finns väl gamla tror jag. I de olika utseenden det har haft men just nu är det ju bara helt tomt, förutom bakgrunden och ett par svampfilter.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Precis. Man får invänta fiskesäsongen men oftast är det väl nu på vårkanten här som VFarna brukar komma hem. I år blir det dyrt dock då dollarn har rusat en del. Så får väl se vad som händer.
    Japp, det är bara att vänta och se vad som händer - och liksom vara förberedd lång tid innan, ingen idé att rusa iväg och göra förhastade grejer.

    Har du någon skön helkarsbild på ditt kar? Jag kan i och för sig kolla bakåt i tråden en sväng, alltid kul att läsa om lite grejer igen!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...