Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Vad kan man lägga under bänken så att det inte står direkt på golvet? Tänkte som skydd.. Möbeltassar finns ju men de totalmosas väl. Kanske inte är något problem ens en gång att det står direkt på. Det är en plastmatta av något slag på golvet. Dvs inget trägolv.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Kanske är ett nytt projekt detta egentligen så min monolog bör gå i en annan tråd kanske. Men får väl säga att jag mer använder projekttrådarna som någon form av dagbok och reflektionsplats snarare än ett projekt.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Satt dit två korta i botten också nu tvärs över. Så jag har något att skruva plywood i. Får åka till bauhaus och hämta en skiva nån dag.

    Sen vet jag inte. Måla vit kanske, tror inte jag orkar klä den med väggar och dörrar etc. Kanske senare, men inte nu. Men spackla lite och måla vitt..

    Sen kanske man kan börja med pölen. Då är frågan sump eller ytterfilter. Sump är väl knappt dyrare egentligen så varför inte?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ännu mer övertygad om nu att mer förstärkning knappast behövs. Den står extremt stadigt som den är nu.

    Bara dra i resten av skruvarna sen börjar det otroligt roliga jobbet att städa efter sig.

    EDIT: Sen får jag väl leta reda på någon form av plywoodskiva som jag kan sätta som golv där nere. Så då är det nog bra med två pinnar tvärs över till eller något så skivan har något att vila på förutom ytterkanterna.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Einarsson; 25 April 2015, 17:57.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Nu när jag börjar komma en bit och känner konstruktionens stabilitet. De sista korta pinnarna som sitter en bit in både uppe och nere, och även den tredje stödpelaren runt varje hörn. Tror inte dom behövs ärligt talat. Även utan dem blir det 3 st reglar i varje hörn som bär lasten och det är extremt stabilt i sidled okcså redan. Karet är ju Alukar okcså så trycket hamnar ju ute i kanterna på en yttre sargen.

    Men men, jag har ju ändå köpt bitarna så då kan jag väl lika gärna skruva dit dem. Så mkt plats tar det ju inte direkt.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ärligt talat blir jag imponerad om skruvdragaren håller för hela bygget utan att haverera. En 400kr's dragare från Jula är ju inte det hetaste på marknaden direkt.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tapatalk gillar förövrigt inte att bifoga bilder för mig. Fungerar 1 på 10 ungefär. Vet inte vad problemet är. Skitstörigt.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    På g! Ilandsproblem. Ett borr gick av och skruvdragaren är lite för klen för att dra skruven hela vägen så måste dra sista för hand. Sjukt jobbigt
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Köpt material till det "lilla" bänkbygget.

    Inne i stan ville ett företag ha 800 kr för materialet sågat, för de ville ha 400 kr för såghjälpen.

    Åkte till XL Bygg i Munkedal och vill ge dem beröm för kundservicen. De sågade bitarna åt mig direkt, tog 10 minuter. Fick betala 300 kr för endast materialt, behövde inte ens betala för spill.

    Nu vet jag vart jag åker nästa gång jag behöver byggrelaterade grejer.

    Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1429948799447.jpg
Visningar: 1
Storlek: 135,9 KB
ID: 2171137

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja det ska nog mer än räcka.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Ser stabilt ut!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Blir nog en enkel sån här istället framöver till nya karet.. dvs 125x50x50. Enligt U-joeys design.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Tack för filmerna Einarsson . Jag har bara tittat på några snuttar nu, men i morrn blir det filmtajm .

    //Inger
    Härligt. De första är bara video rakt igenom, men den sista är en dokumentär som fluval gjort verkar det som, där de berättar om en forskningsresa genom colombia. Mkt intressant!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Tack för filmerna Einarsson . Jag har bara tittat på några snuttar nu, men i morrn blir det filmtajm .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    De två första lade jag upp i min tråd igår!
    Hittade dem när jag letade efter mina jordätares naturliga biotop, och visst var det ett par cupidos med på filmen!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...