Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Ja men jag ska ha mitt skrivbord och så också. Men ja, det går att få dit en hel del, en ställning och lite odling ohc sånt. Har inget vatten där odkc såklart utan det blir lika jobbigt som innan men en förbättring iaf.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Det är ju stort. Du kan ju ha flera stora kar där :-)

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Mitt nya rum
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag har inga mått men det är ganska litet, som ett litet kontor. Men jag hoppas jag kan ha en "ställning" där det går lite på höjden för odling och karantän och sånt där precis ijämte det riktiga inredda karet så att säga. Sen kanske mitt emot det ha ett till inrett VF-kar typ. Får se lite, jag vet inte riktigt själv än.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Så häftigt med ett rum där du kan flippa ut fullständigt med dina akvarier. Vad är det för mått på rummet? Har du någon ritning eller skiss hur du tänker dig det?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Verkar som att jag efter flytten nu kommer få ett eget rum att leka i. Så kanske jag äntligen kan bygga en ställning i trä som jag kan ha alla mina kar på, karantänskar och odlingskar och whatnot. Kanske kan få plats med 2st 300-500 liter och ett par 50kuber eller något. Vore ju trevligt. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE
    I mitt gamla så hade jag vattennivån precis under staget i mitten
    Tack för svaret.

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Ni som har alu-kar, hur hög vattennivå brukar ni köra i dem?
    I mitt gamla så hade jag vattennivån precis under staget i mitten

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Kan tänka mig att det inte spelar någon roll sålänge det inte rinner över.

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    På det slukar jag har kör jag med vatten så ett det precis går upp till alukanten.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ni som har alu-kar, hur hög vattennivå brukar ni köra i dem?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Hoppas att det kommer gå bra med flytten . Flytta kar, är något som jag helt förtränger trots flytt sent i höst - orkar liksom inte sätta mig in hur allt ska gå till

    //Inger
    Jag har ändå fördelen i detta fallet att det inte är växtkar och grejer som ska åka. Ganska kala och tomma diskuskar, så det är ändå relativt lätt, känns det som.

    Bara man planerar ordentligt så man verkligne vet att man har allt man behöver så går det nog bra.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Hoppas att det kommer gå bra med flytten . Flytta kar, är något som jag helt förtränger trots flytt sent i höst - orkar liksom inte sätta mig in hur allt ska gå till

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade


    Flytt-karet står här nu som jag hämtade i torsdags hos Kent i Nol. Det ska testas nu så det inte läcker sen vid månadsskiftet åker det iväg till nya lägenheten där det ska riggas med värmare och svampfilter etc (dock på golvet sålänge) så att det är förberett för att packa ner diskusarna och flytta dem också.

    Ett helt projekt i sig det här.. Juwelkaret som de bor i nu kommer nog aldrig komma upp igen på nya stället utan det blir att göra sig av med.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Flytten närmar sig... Har några saker till att köpa in, typ svampfilter n shit men sen är jag redo att sätta upp en miljö till fiskarna på nya stället. Lite stressande är det ärligt talat, även om man har typ kontroll på allting. Flytta med fiskar är inte helt smärtfritt.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...