Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Jag vill ha ett 720. :'< Har börjat googla och kika runt oroväckande mycket på det.. Kommer ruinera mig själv.

    En stor anledning är att jag vill ha mer vattenvolym för att ha bredare marginaler med vattenkvalitén och hållningen i allmänhet. Enklare rengöring av filter etc om jag kör 2 stycke ytterfilter istället för 1. massa små saker. Och det är ju större och mer awesome såklart. Typ 200x60x60 i mått.. maybe..

    Och såklart bygga bänken själv så dne passar mina behov bättre. Inte alls nöjd med Juwels bänk..

    Egentligen vill jag kunna förbereda vatten i en tunna också men man kan inte få allt.

    edit igen: Vill även ha red spotted green vilda diskusar. Men då måste jag sälja de jag har nu och har haft rätt lång tid nu, och det gör lite ont i magen att bara tänka på det.

    Ett alternativ hade ju varit att försöka sälja dem innan flytten om 2,5 månader.. Så hade det underlättat det något enormt..

    edit igen: Jag är också extremt tröltt på BTNbakgrunden jag har. Vilket också för mig är ett problem. :P Sjukt många rants och gnäll här nu i 50 olika edits, jag ska vara tyst snart, hoppas jag.
    Senast redigerad av Einarsson; 14 November 2014, 20:33.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag har failat 4-5 gånger innan också innan detta. Algsoppa. Får hoppas detta inte blir algsoppa också. Men tror jag hade dåligt ljus i de andra misslyckade försöken.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jag tycker det ser enormt bra ut!
    Jädrar vilken nivå du skulle kunna nå när ditt nybörjarkar ser ut på det viset!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja det är en del pysslande. Jag är fortfarnade nybörjare på växtkar. Jag är inte alls bra på att få balansen mellan gödning och dne där skiten. Tycker ofta det är hopplöst. Men Får hoppas det går bättre denna gången.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Tackar! Det är ju hardscapen jag skulle vilja ha annorlunda! Detta var mest ett experiment för att försöka lära mig växter, och se hur långt man kan komma med överblivna grejer samt ett DIY mäsksystem.
    Jag kommer helt klart att dra igång ett "ordentligt" växtkar efter experimentfasen! Det är ju skitkul!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja vi får väl se. Har väl någon mindre repa tror jag. Syns inte om glaset är rent dock..

    Snyggt ditt kar också. Kommer bli ännu bättre när det växer till sig mer! Du har ju liknande växter också. Bra val

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    En bild på Nanotväxterna..

    Det växer ganska bra.
    Det där ser ju vrôlfint ut! Bättre än mitt!

    Klicka på bilden för större version

Namn: 071120143229.jpg
Visningar: 3
Storlek: 180,8 KB
ID: 2164632 Klicka på bilden för större version

Namn: 071120143237.jpg
Visningar: 3
Storlek: 187,2 KB
ID: 2164633

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Om det inte är repigt eller dyrt så finns det väl god chans att sälja!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Skulle vilja sälja av mitt juwelkar och byta till något annat med egenbyggd bänk. Då kan jag göra en bänk som är bättre anpassad efter mina behov... Rätt mkt bök dock att sälja grejerna. Om någon ens skulle vilja köpa det.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jaha, då har man fått ny lägenhet till 1a februari. Då går flyttlasset med allt elände det innebär som akvarist.

    Kom dock på en sjukt rolig grej, efterosm jag ställde det lilla 50litarkaret på ett bord med avkapade ben räcker det med att tömma fisk och vatten och sen bara bära iväg det som det är och sen fylla på vatten igen på nya stället. Ska bara åka 2-3 km så kan nog köra lugnt så kan det nog stå i bagagen med handduk eller något över.

    eller ja, "bara och bara" är det väl inte det lär väl väga en del ändå även om jag tömt ut det mesta vattnet. Men det är ju genomförbart iaf.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tack! Fortfarande en del växter som ska växa till sig rejält mycket mer för att få det "färdiga" intrycket men börjar iaf se bra ut redan nu.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    En bild på Nanotväxterna..

    Det växer ganska bra.
    Äckelsnyggt!!!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    En bild på Nanotväxterna..

    Det växer ganska bra.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja efter att ha sett biotopvideos på amazonas så är det ofta så det ser ut. Jag ville att det ska finans ställen där diskusarna i princip kan stå helt bakom eller under ett rot-tak etc. Och det går ju nu. Så så sett blir det ju bra.

    Tyvärr har jag ett tråkigt kar rent dimensionsmässigt. I framtiden hade jag mycket heller satsat på mer djup, gärna kubformat. Det blir mycket bättre då i regel tycker jag.
    Senast redigerad av Einarsson; 21 October 2014, 17:44.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...