Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Djurmagazinet hade fått in 5-6 st VF Bruna i storlek 15-20 cm nu. Av ren nyfikenhet frågade jag var de var fångade men det visste de inte. De gissade Colombia, men där brukar de oftast vara gröna, så jag vet inte vad det kan ha varit. Men det var ju ingen superkvalité på dem vilekt det inte brukar vara när det är vanliga djuraffärer.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Har gjort om nu med massor med stora mangroovebitar. Innan var det redmoor som stod mot bakkanten och spretade utåt, därmed fanns ingenting för diskusarna att gömma sig under eller bakom knappt eftersom de rötterna är relativt smala. Nu har jag gjort så det finns rejält med gömstälen bakom saker och det är även väldigt mycket tak så det finns mörka platser i karet även när ljuset är tänt. Ska se när det klarna upp vattnet lite senare då får diskusarna flytta hem igen.

      Dessutom äre nice med nya stooora mangrooverötter då kommer vattnet bli riktigt brunt och fint.
      350L Diskus

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Ursprungligen postat av Einarsson
        Djurmagazinet hade fått in 5-6 st VF Bruna i storlek 15-20 cm nu. Av ren nyfikenhet frågade jag var de var fångade men det visste de inte. De gissade Colombia, men där brukar de oftast vara gröna, så jag vet inte vad det kan ha varit. Men det var ju ingen superkvalité på dem vilekt det inte brukar vara när det är vanliga djuraffärer.
        Till och med köpa diskus är svårt. Jag har inte ens yppat för min man att ett gäng gröna hade varit spännande här hemma.
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Efter att ha kastat i världen största mangroveroot så är vattnet numera mörkbrunt. Rejääääält färgat. Synd bara att det inte är VFar jag har. : P Lyset skär knappt igenom vattnet det blev märkbart mycket mörkare.
          350L Diskus

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Einarsson
            Efter att ha kastat i världen största mangroveroot så är vattnet numera mörkbrunt. Rejääääält färgat. Synd bara att det inte är VFar jag har. : P Lyset skär knappt igenom vattnet det blev märkbart mycket mörkare.
            Skulle spontant säga, härligt!
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Helt omöjligt att ta bilder på karet dock för det är massa fönster i bakgrunden som reflekterar etc. :<
              350L Diskus

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Dålig bild igen men ni kan iaf se vad jag menar när jag säger enorm rot.
                Bifogade filer
                350L Diskus

                Kommentar

                • Killis75
                  • September 2013
                  • 118

                  Svärord, svärord vad grannt det var! Så himla rent! Kommer det komma i några växter eller ska du köra helt ytan?
                  Akvariehuset på 112L

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Tackar. Hade väl mest tur att jag fick tag i så stora rötter egentligen. Vet inte om det blir något mer, kanske lite småkvistar och eventuellt några löv att slänga i för att kontrastera lite mot de tjocka rötterna.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Killis75
                      • September 2013
                      • 118

                      När jag inredde mitt kar tänkte jag att man skulle köra less is more fast med stora rötter! Tyvärr blev min rot lite för stor och jag ville inte såga i den. Tycker helt klart man ta i lite mer i storlekar på rötter än vad man kanske brukar!
                      Akvariehuset på 112L

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Ja efter att ha sett biotopvideos på amazonas så är det ofta så det ser ut. Jag ville att det ska finans ställen där diskusarna i princip kan stå helt bakom eller under ett rot-tak etc. Och det går ju nu. Så så sett blir det ju bra.

                        Tyvärr har jag ett tråkigt kar rent dimensionsmässigt. I framtiden hade jag mycket heller satsat på mer djup, gärna kubformat. Det blir mycket bättre då i regel tycker jag.
                        Senast redigerad av Einarsson; 21 October 2014, 18:44.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          En bild på Nanotväxterna..

                          Det växer ganska bra.
                          Bifogade filer
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Ursprungligen postat av Einarsson
                            En bild på Nanotväxterna..

                            Det växer ganska bra.
                            Äckelsnyggt!!!

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Tack! Fortfarande en del växter som ska växa till sig rejält mycket mer för att få det "färdiga" intrycket men börjar iaf se bra ut redan nu.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Snyggt!
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...