Galaxyn är snygg! Ett stim på ett par hundra hade varit jäkligt fränt!
Diskus & annat
Kollaps
X
-
Haha ja, köpte 20 st nu. Insåg snabbt nu att det är inte många, man ser ju knappt att de finns där. Men de kommer nog komma fram mer när de acklimatiserat sig samt växeterna har buskat ihop karet lite mer.
Men får väl fylla på med fler galaxies också sen framöver.Kommentar
-
Man brukar ven ofta tycka de ser usla ut, som ett u upp och ner. Detta försvinner när de blir större, och de är lite sådana i kroppsformen i början. Jag kommer ihåg för några år sedan när du kom på marknaden, tror faktiskt Kjell var en av de första som visade dem på bild och jäklar vad man tyckte de var snygga./Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Ja det är nog en av mina topp 5 på vackra fiskar. Men mina bara tryckte under en rot och dog inom ett par månader. Men funderar på att prova igen.
Verkar ju smart med den där flaskan./Helena,
Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.Kommentar
-
Man brukar ven ofta tycka de ser usla ut, som ett u upp och ner. Detta försvinner när de blir större, och de är lite sådana i kroppsformen i början. Jag kommer ihåg för några år sedan när du kom på marknaden, tror faktiskt Kjell var en av de första som visade dem på bild och jäklar vad man tyckte de var snygga.
Vet inte hur lång tid det tar för dem att bli vuxna dock. De är otroligt vacka när de är stora iaf.
Flaskan påminner extremt mycket om detta; om det inte är i princip samma sak, vilket det antagligen är.
Kanske är så att den prudukten har kläckta artemia som är packeterade i vätskan medan den jag hittade är ägg. Men enligt tillverkaren ska äggen innehålla minst lika mycket näring som de kläckta.
Mitt frågetecken är ju som sagt om fisken ser och äter dom och det inte bara försvinner i karet.Senast redigerad av Einarsson; 12 October 2014, 16:55.Kommentar
-
Hällde ut lite nu, så jag inte lurar dig, det ser precis ut som vanliga artemiaägg i en vätska. Så det är nog inget speciellt. Den i videon verkar mycket coolare! Undrar var man får tag på den.Kommentar
-
Nu börjar de våga sig fram lite. De röda stora fenorna på hanarna är magiska.
Denna videon var delaktig i att jag fastnade för dessa små liv.
Senast redigerad av Einarsson; 12 October 2014, 17:51.Kommentar
-
En fin liten danio det där"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Oerhört bra filmad urvacker fisk! De verkar vilja kunna simma in i slangenKommentar
-
Man kanske får kläcka lite artemia. Är ju ganska enkelt enda problemet med det är att luftpumpen och bubblandet för sånt oväsen...Kommentar
-
-
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
De verkar vara väldigt bra på att stimma. De kör konstant ärovarv i karet runt den stora roten, runt runt runt runt.Kommentar
Kommentar