Diskus & annat
Kollaps
X
-
Håller på att dissekera min Scapers Tank nu. Förvånadsvärt mycket jobb trots ett så litet kar... -
Intressant med att Cuipeua är så populära fiskar, men de kommer från en pytteliten sjö i stora amazonas, får hoppas de inte fiskar ur den.Lämna en kommentar:
-
Nu så, Einarsson! Jag var inte så jädra fel ute när det gäller uttalet av cuipeua. Jag har inte hittat några inhemska lyssningsexempel, så betoningen kan vara lurig, men hittade en (engelskspråkig) uttalsbeskrivning: kwee-pay-uh. Det är så nära vi kommer i nuläget, men har vi tur så kanske någon som vet exakt kikar in här någon gång och lägger det helt rätt.
Jaja, skitsamma, tillbaka till det roliga!Lämna en kommentar:
-
Nu så, Einarsson! Jag var inte så jädra fel ute när det gäller uttalet av cuipeua. Jag har inte hittat några inhemska lyssningsexempel, så betoningen kan vara lurig, men hittade en (engelskspråkig) uttalsbeskrivning: kwee-pay-uh. Det är så nära vi kommer i nuläget, men har vi tur så kanske någon som vet exakt kikar in här någon gång och lägger det helt rätt.
Jaja, skitsamma, tillbaka till det roliga!Lämna en kommentar:
-
-
Jag har fått lära mig att det är grymt bra att ha en extern blixt ovanpå karet på ett täckglas tex när man fotar diskus. Det gör att fisken lyser upp rejält men bakgrunden etc blir i princip helt svart om den är någorlunda riktad neråt. Men som sagt har jag ingen utrustning, bara en standard systemkamera.
//IngerLämna en kommentar:
-
skall kolla på denna senare, såg lite nu men där finns nog många tips, tack!Lämna en kommentar:
-
-
-
Ska leta reda på en video, har sett en snubbe som är GUUUUUUUUUUD på att fota diskus och han gjorde en video på det, genom att använda extern blixt, ska se om jag hittar den igen.Lämna en kommentar:
-
Jag har fått lära mig att det är grymt bra att ha en extern blixt ovanpå karet på ett täckglas tex när man fotar diskus. Det gör att fisken lyser upp rejält men bakgrunden etc blir i princip helt svart om den är någorlunda riktad neråt. Men som sagt har jag ingen utrustning, bara en standard systemkamera.Lämna en kommentar:
-
Senast redigerad av Shepard; 18 December 2014, 18:42.Lämna en kommentar:
-
Jag har fått lära mig att det är grymt bra att ha en extern blixt ovanpå karet på ett täckglas tex när man fotar diskus. Det gör att fisken lyser upp rejält men bakgrunden etc blir i princip helt svart om den är någorlunda riktad neråt. Men som sagt har jag ingen utrustning, bara en standard systemkamera.Lämna en kommentar:
-
Man är ju egetligne sån att man vill ha ett kar med varje sort. ;D Kan aldrig få för många.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: