Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1410688534586.jpg
Visningar: 1
Storlek: 40,6 KB
ID: 2163468

    Från denna sidan ser den ut som en fin bergstopp.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Har köpt multicura hos en lokal djuraffär. Hitta av en slump en rot också som var alldeles unik för att lämna. Fick den för en hundring också. Blir perfekt som huvudkloss i lilla karet sen. Klicka på bilden för större version

Namn: 26bd2df55b387c4a18e46191b7bb54f0.jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,4 KB
ID: 2163467Klicka på bilden för större version

Namn: 3f867cfb9abf1ced49039d753ac2b234.jpg
Visningar: 1
Storlek: 103,1 KB
ID: 2163466Klicka på bilden för större version

Namn: 34ab343de0dee1c433374d6f2f67db88.jpg
Visningar: 1
Storlek: 95,8 KB
ID: 2163465

    Den lilla djuraffären hade sjukt bra utbud av stenar och rötter i olika storlekar (även väldigt väldigt små rotbitar fanns vilket är bra). Får åka dit igen sen när det är dags att starta lilla karet.
    Senast redigerad av Einarsson; 14 September 2014, 11:47.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Hur går det med din sjukling?

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Hahaha..... Jadu....

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Har inte röstat än heller, måste göra det imorgon också. På tal om... sjukvård?

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    [QUOTE=Einarsson; hade hellre fått tag på Flagyl men inte så lätt att hitta och övertala en veterinär såhär på helgen. [/QUOTE]

    Fan att du inte bodde närmre... Hade kunna hjälpt dig...

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Vi bor som jag förstått det inte extremt långt ifrån varandra? Jag har Multicura hemma. Får du inte tag i men vill ha snabbt så kan du få av mig i morgon.
    Ingen aning om var du bor. Det var snällt av dig iaf, men det ska nog inte behövas. I värsta fall när det krisar är det bara åka till Tony i Trollhättan. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Vi bor som jag förstått det inte extremt långt ifrån varandra? Jag har Multicura hemma. Får du inte tag i men vill ha snabbt så kan du få av mig i morgon.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag hade ingen multicura hemma heller såg jag nu. På tal om det. Får se vad som finns på magazinet.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Fördelen med Multicura är ju just att den är mild och tar lite tid på sig precis som antispot. De är ju inte några kabom mediciner och då kan folk tro att de inte är så verksamma fast effekten mera tar lite tid på sig.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Vet inte om den är så effektiv antibakteriellt? Det är väl inte dens primära effekt. Men du har en poäng, kanske är värt att pröva.

    EDIT: Kom precis på, med tanke på att multicura är "safe" för filtret så kan det knappast vara speciellt hårt emot bakterier. Så därför tror jag inte det hjälper mot interna bakteriella problem.
    Senast redigerad av Einarsson; 13 September 2014, 22:12.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Testat Multicura?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tror jag skulle behöva något antibakteriellt dock. Kanske finns något på djurmagazinet, får nog kolla imorrn. Typ JBL Furanol eller Sera Baktopur. Kanske inte de starkaste grejerna, hade hellre fått tag på Flagyl men inte så lätt att hitta och övertala en veterinär såhär på helgen.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Samma här.

    Lämna en kommentar:


  • Karl Holm
    svarade
    Ah. Håller tummarna!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...