Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yadina
    • December 2014
    • 367

    Ursprungligen postat av Einarsson
    Fan Jozi du tänker typ sånna här?


    De är typ 1mm stora och ska enligt produktbeskrivningen vara "sinking". Sånna kanske är perfekt för foderautomat.

    EDIT: Jag beställer en sån och testar.
    Jag har den sorten, om man bara strör ut dem så fastnar dem på ytan. Mina Bolivianska Fjärilsciklider är inte speciellt förtjust i dem och när dem äter dem så sprids ett fint pulver över botten. Jag är inte supernöjd, men näringssammansättningen ska ju vara bra.

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Ursprungligen postat av Yadina
      Jag har den sorten, om man bara strör ut dem så fastnar dem på ytan. Mina Bolivianska Fjärilsciklider är inte speciellt förtjust i dem och när dem äter dem så sprids ett fint pulver över botten. Jag är inte supernöjd, men näringssammansättningen ska ju vara bra.
      Kul att höra en annan åsikt, får se vad jag tycker om dem, andra säger ju att fodret är fantastiskt bra. Som du säger är det säkert näringsmässigt jättebra.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Har nog nästan bestämt mig nu att avveckla diskuskaret om det går att hitta en bra köpare till de diskusar jag har nu. Känns lite avigt på något sätt men jag kan inte ta hand om dem bra nu. De bor inte bra i juwelkaret, det har ingen bra inredning eller bra filter etc.

        Ska jag ha diskus känner jag att jag vill ha mer vattenvolym och sump. Men det har jag inte energi eller vilja att lägga pengar på nu, + att jag inte hade haft någonstans att ha diskusarna under tidne bygget pågår. Så det kasnke blir en diskusreboot i framtiden men just nu känns det som att det samrta alternativet är att avveckla.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Ursprungligen postat av Einarsson
          Har nog nästan bestämt mig nu att avveckla diskuskaret om det går att hitta en bra köpare till de diskusar jag har nu. Känns lite avigt på något sätt men jag kan inte ta hand om dem bra nu. De bor inte bra i juwelkaret, det har ingen bra inredning eller bra filter etc.

          Ska jag ha diskus känner jag att jag vill ha mer vattenvolym och sump. Men det har jag inte energi eller vilja att lägga pengar på nu, + att jag inte hade haft någonstans att ha diskusarna under tidne bygget pågår. Så det kasnke blir en diskusreboot i framtiden men just nu känns det som att det samrta alternativet är att avveckla.
          Trist men gillar ändå att du utgår från diskarnas bästa. Hoppas du hittar en bra ny vårdnadshavare.


          Skickat från min iPhone med Tapatalk
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Lite hyllningsbilder till de små liven bara för det.
            Bifogade filer
            350L Diskus

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              Vackra fiskar, synd man inte har utrymme till att bli adoptivförälder.


              Skickat från min iPhone med Tapatalk
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Haha, du har väl snart några kar till.
                350L Diskus

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Säger det igen. Nols Ciklidhobby är en fantastisk affär. Bäst utbud, bäst kundservice, bäst kunskap, bäst priser. Vad skulle man göra utan Kent.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • plusskenford
                    • August 2011
                    • 252

                    Kent rules så är det bara ! Köpte allt till Mit 720 där ifrån, Kent är en Go gubbe ��

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Ursprungligen postat av plusskenford
                      Kent rules så är det bara ! Köpte allt till Mit 720 där ifrån, Kent är en Go gubbe ��
                      Kan bara hålla med.
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • woodlund
                        • December 2011
                        • 666

                        Du har en hel del underbart vackra fiskar där Einarsson , hoppas du hittar någon bra ägare till dina pärlor , synd att man inte bodde lite närmre .
                        1900Liter Diskusvatten


                        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Yes. Vi får se var det tar vägen. Det är ju ingen panik iaf.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Såg idag att en corydoras hade ramlat över avrinningen och hamnat halvvägs ner primära avriningsröret.. Den var såklart död. Måste fixa något sorts nät så att de inte kan ramla i där även om de lyckas "hoppa" över. Vetifasen hur han bar sig åt för att ramla i där.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Jaha, intressant första iakktagelse av NLS cichlid formula. De verkar inte speciellt suga på det, några av dem prövar men spottar ut det igen. Kräsna much? Var tetrabits så mkt godare? :<
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Har samma dilemma i mitt kar att de föredrar Tetrabits framför NLS
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...