Undrar om mina växter kommer imorgon, med lite tur kanske.. Känns som att jag vill börja flytta i fisk och få igång filtret men vill inte göra det innan jag planterat helst.
Diskus & annat
Kollaps
X
-
-
-
Corydoras givetvis, dom är alltid solklara, sen någon mindre-än-diskus-ciklid, mindre jordätare kanske. Eventuellt några tetror sen tror jag VFdiskusarna får flytta in, även om de bara är 3 st.Kommentar
-
Kommentar
-
Här är systemet igång och pumpar 2000 liter i timman. Det bubblade ljudet som hörs är från karet som står precis mitt emot, dess svampfilter, och brummandet är nästan uteslutande luftpumpen till dessa svampfilter.
Kommentar
-
Vattennivån är några millimeter för hög egentligen, mittenstaget på karet hamnar någon millimeter under vattenytan vilket kanske inte är helt optimalt. Men det går kankse justera lite sen om man orkar men tycker nog inte det är något problem än.Kommentar
-
Kommentar
-
Fan funderar på om jag ska ta bort avrinningen och limma om den, bättre göra det nu för sen är det för sent, om det ska göras. Känns verkligne som att nivån behöver komma ner en halv centimeter typ. Vill ju helst ha nivån PRECIS i höjd med nerekanten på aluramen.
edit: Jag limmar om den.Senast redigerad av Einarsson; 14 May 2015, 14:14.Kommentar
-
Du bör ju absolut fixa det nu.
Det är ju värmen med diskus som känns jobbigt för mig. Att det ställer till det för allt man vill kombinera med och få till syresättningen utan att det skvalar/Helena,
Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.Kommentar
-
Efter att ha funderat lite är jag dock osäker på om det ens är möjligt att ta loss den i detta läge utan att lemlesta den. Får kika runt lite om jag kan hitta en plan.Kommentar
Kommentar