Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Undrar om mina växter kommer imorgon, med lite tur kanske.. Känns som att jag vill börja flytta i fisk och få igång filtret men vill inte göra det innan jag planterat helst.
    350L Diskus

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      Tålamod är akvaristens bästa, men ack så tråkiga vän
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Haha ja men jag har väntat på detta i en månad, börjar bli tråkigt.
        350L Diskus

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Äh, de tunga grabbarna här drömmer och väntar ju ett helt år innan de får till det. Så en månad är bara småpotatis. Har du bestämt vad du ska ha för fiskar?
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Ursprungligen postat av HWH
            Äh, de tunga grabbarna här drömmer och väntar ju ett helt år innan de får till det. Så en månad är bara småpotatis. Har du bestämt vad du ska ha för fiskar?
            Corydoras givetvis, dom är alltid solklara, sen någon mindre-än-diskus-ciklid, mindre jordätare kanske. Eventuellt några tetror sen tror jag VFdiskusarna får flytta in, även om de bara är 3 st.
            350L Diskus

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              Många tycker ju det är för varmt för corydoras i ett diskuskar?
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Ursprungligen postat av HWH
                Många tycker ju det är för varmt för corydoras i ett diskuskar?
                Inte då. Det är inga som helst problem. Skulle säga att Corydoras är den perfekta kompisen till diskus och det är väl just därför det är vansinnigt många, om inte alla, som kombinerar cory med diskus.
                350L Diskus

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Här är systemet igång och pumpar 2000 liter i timman. Det bubblade ljudet som hörs är från karet som står precis mitt emot, dess svampfilter, och brummandet är nästan uteslutande luftpumpen till dessa svampfilter.

                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Vattennivån är några millimeter för hög egentligen, mittenstaget på karet hamnar någon millimeter under vattenytan vilket kanske inte är helt optimalt. Men det går kankse justera lite sen om man orkar men tycker nog inte det är något problem än.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Fan vad najs. Har ju ett akvastabil Move på 360 liter som hade passat bra med sump
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Cupidociklid? Eller gillar dom inte den värmen. Wavrini är ju rätt fin också.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Fan funderar på om jag ska ta bort avrinningen och limma om den, bättre göra det nu för sen är det för sent, om det ska göras. Känns verkligne som att nivån behöver komma ner en halv centimeter typ. Vill ju helst ha nivån PRECIS i höjd med nerekanten på aluramen.

                          edit: Jag limmar om den.
                          Senast redigerad av Einarsson; 14 May 2015, 13:14.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Du bör ju absolut fixa det nu.

                            Det är ju värmen med diskus som känns jobbigt för mig. Att det ställer till det för allt man vill kombinera med och få till syresättningen utan att det skvalar
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Efter att ha funderat lite är jag dock osäker på om det ens är möjligt att ta loss den i detta läge utan att lemlesta den. Får kika runt lite om jag kan hitta en plan.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Kan du inte fila lite mellan tänderna?
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...