Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Jättesnyggt Einarsson! Vallisen fixas ju lätt med sax till rätt storlek.. Kul att diskusarnas ses i glaset på filmen
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Tack till er båda.

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Tycker jag!
      Vad fint det blev!
      Jag tycker de verkar fina Cupido, de kan ändå färga ut rätt bra också som jag fattat det. Och de håller sig relativt små.

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Jättesnyggt Einarsson! Vallisen fixas ju lätt med sax till rätt storlek.. Kul att diskusarnas ses i glaset på filmen
      Haha ja det är inte mer än en meter typ emellan karen så det är lite halvtrångt där emellan, då kommer linslusarna med. ;D
      Vallisen lär väl sätta fart, det brukar juväxa fort, så får se hur det ser ut om nån månad.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Jag tycker också att det blev jättefint

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Ursprungligen postat av Einarsson
          Planterat, vetifan hur det blev eller HUR det kommer bli när vallisarna blir 4-5 ggr större. Det får tidne utvisa. Tror inte jag kan göra så mycket bättre än såhär dock. Dålig video, får fixa något bättre vid något annat tillfälle.

          http://www.youtube.com/watch?v=wsel08NvxMg
          Blev toppenfint. Fasiken va roligt att få kicka igång ett nytt kar med alla beslut och vägval som det innebär. Gott att du låter oss få vara med på ett hörn
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Kent i Nol sålde mig 5,5 st VF Cupido för typ 700 spänn. Gick inte stå emot då. :-)
            350L Diskus

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Rackarns Kent [emoji12] Grattis!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Rackarns Kent [emoji12] Grattis!
                Haha exakt, varför ska han ha så bra deals för hela tiden?

                En var skadad i ögat, jag fick 6 st, men fick betala för 5, för att en hade ett dåligt öga.

                Nu när jag är hemma dock och ser dom i lite bättre ljus så är det en firre jag är osäker på om det faktiskt är en cupido, den är väldigt lik men fläcken sitter inte så långt bak som det känns som att dne borde göra. Får analysera lite, men om det är en annan sort så är det ju bara åka och byta den nån dag.
                Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 12:05.
                350L Diskus

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Detta känns inte som en Cupido, vad tror ni?

                  EDIT: Det är nog en sån här va? https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=41&SOK=1
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 12:11.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Yep, mer och mer säker på att det är en sån. Men den kan jag åka och byta mot mer Cupidos, om han får tag på det.
                    Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 12:22.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      För egen del tycker jag det ser ut som en Cupido även om fläcken är lite fel
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        För egen del tycker jag det ser ut som en Cupido även om fläcken är lite fel
                        Den är ju helt klart lik, men jag googlade lite på dess artnamn och hittade dessa bilder:





                        Och dom är onekligen väldigt lika. Notera den regnbågsgradienten i rött på lilla fenan där baknere etc. Jag tror inte heller Cupido har det dära glimmrande prickmönstret.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Diskus & annat

                          Håller med. Sedan tycker jag uttrycket i ansiktet är mera Cupido
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Håller med där, man blir nog lite lurad där..

                            Min moving bed har kommit igång riktigt bra nu iaf, K1an har tappat sin flytkraft lite och virvlar runt bra nu. Mycket K1 fastnar runt streamern dock. Funderar på om man ska såga ut ett hål i filtermattan som är i botten där så man kan sätta streamern i mitten på botten riktad rakt uppåt. Det kasnke funkar bättre. + att flödet då hamnar mer jämnt utspritt över hela facket. Inte snett ifrån sidan. EDIT: Sagt och gjort, det blev lite bättre. :-)


                            Den "Felaktiga" fisken fick hoppa i karet med Cupidosarna ändå, den såg så ledsen och stressad ut att vara själv i ett tomt sump-fack. Blir lite svårare att få tag på den sen igen men vill inte att den ska lida i onödan om den ska bo hos mig någon vecka innan den får åka tillbaka.
                            Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 12:50.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Ursprungligen postat av Einarsson
                              Håller med där, man blir nog lite lurad där..

                              Min moving bed har kommit igång riktigt bra nu iaf, K1an har tappat sin flytkraft lite och virvlar runt bra nu. Mycket K1 fastnar runt streamern dock. Funderar på om man ska såga ut ett hål i filtermattan som är i botten där så man kan sätta streamern i mitten på botten riktad rakt uppåt. Det kasnke funkar bättre. + att flödet då hamnar mer jämnt utspritt över hela facket. Inte snett ifrån sidan. EDIT: Sagt och gjort, det blev lite bättre. :-)


                              Den "Felaktiga" fisken fick hoppa i karet med Cupidosarna ändå, den såg så ledsen och stressad ut att vara själv i ett tomt sump-fack. Blir lite svårare att få tag på den sen igen men vill inte att den ska lida i onödan om den ska bo hos mig någon vecka innan den får åka tillbaka.
                              Nu längtar vi efter några bilder
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                                Nu längtar vi efter några bilder
                                Har släckt nu och sopat i Happylife så man ser inte mycket nu. Tänder väl framåt kl 17 eller något sen ikväll igen.

                                Jag har även kämpat och fångat upp typ 10 pansarmalar och 5 L-malar från diskuskaret och slängt över. Det var fan inte lätt att få tag på dem men det gick till slut.

                                Saknar ett bra objektiv till kameran egenliten, men det får jag leva med. Jag har inte mer än 1 meters mellanrum mellan karen så man kan inte dirket ta några kliv bakåt när man ska fota.
                                Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 13:30.
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...