Inte vad jag kan se. Eller tro, pumpen dunkar ut 2000 liter/h så det är en gansak rejäl jetstråle som snurrar runt vattnet. Kankse smög in en nitritspik eller något vid något itllfälle emellan mina mätningar, som gjorde att några av dem tog så pass mkt skada av att de inte överlevde mer än några dagar till?
Diskus & annat
Kollaps
X
-
-
Inte vad jag kan se. Eller tro, pumpen dunkar ut 2000 liter/h så det är en gansak rejäl jetstråle som snurrar runt vattnet. Kankse smög in en nitritspik eller något vid något itllfälle emellan mina mätningar, som gjorde att några av dem tog så pass mkt skada av att de inte överlevde mer än några dagar till?Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hmm kan ju vara så fast jag tror i och för sig inte att en nitritspik bara försvinner vid första vattenbytet utan det tar tid och ett antal byten så då borde du sätt det på mätningarna.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Yep, det är märkligt. Jag ska köpa någon happylife filtermedium, det finns lättillgängligt i en affär här så börja köra lite med det ett tag, hoppas corydöden stannar.Kommentar
-
Hittat en till död Cory, jag fattar ingenting. Jag har dock sett att maten jag börjat mata dem med är en gammal burk, den har bäst före som är utgånget sedan typ 4-5 månader tillbaka, kan det vara boven? Vad händer med fiskmat när dne blir gammal?
EDIT: Angående detta slängde jag den, för att vara på säkra sidan, någon som har bra tips på bra mat till Corys? Några tabletter som ni rekommenderar?Senast redigerad av Einarsson; 13 June 2015, 14:43.Kommentar
-
Hittat en till död Cory, jag fattar ingenting. Jag har dock sett att maten jag börjat mata dem med är en gammal burk, den har bäst före som är utgånget sedan typ 4-5 månader tillbaka, kan det vara boven? Vad händer med fiskmat när dne blir gammal?
EDIT: Angående detta slängde jag den, för att vara på säkra sidan, någon som har bra tips på bra mat till Corys? Några tabletter som ni rekommenderar?Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Jag har haft samma problem med corydoras vid flera tillfällen i flera olika kar. Har ingen förklaring till problemet dock. Hade som du har för övrigt friska fiskar och bra vattenvärden. Nu har jag idag köpt fjärlisciklider och sex st corydoras panda till mitt nystartade akvarie, så hoppas på bättre lycka denna gång.Kommentar
-
Det är ju minst sagt märkligt. Men känns som att det måste varit en ammo/nitrit-spik vid något tillfälle som de tagit skada av. Allt annat är ologiskt.Senast redigerad av Einarsson; 13 June 2015, 18:43.Kommentar
-
Nu har jag bestämt mig att det måste varit en spik i början på veckan eller förra helgen typ. Har hittat en Cory med interna blödningar vilket är ganska typiskt för nitritspikar och Corys. Kallas ofta "Red blotch"-sjukaKommentar
-
Trist att tappa djur men ändå skönt om du känner att du hittat orsakenProud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Kommentar
-
Vill köpa NLS maltablets men ojzoo har slut i lager. Orkar inte åka till Nol bara för att köpa lite fuuds. Har läst att NLS tabletter är stabila i vattnet vilket gör att det tar 24 timmar innan det bryts ner och börjar bli dåligt, mao får fiskarna bra med tid på sig att hitta och äta all mat innan den börjar förstöra vattnet.Kommentar
Kommentar