Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Det där är så genialt så jag blir helt stum. Och enkelt!

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Det var en billig lösning hur som helst. :-) Och en bra lösning på p roblemet att maten far iväg där den inte sk avara.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Titta vad posten kom med!
        Klicka på bilden för större version

Namn: b83fde7badb2e43f7848a49821d01ac5.jpg
Visningar: 1
Storlek: 98,7 KB
ID: 2172058
        Senast redigerad av Einarsson; 18 June 2015, 17:33.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Blir kul att se om man märker någon dirket skillnad på det här extremt hype:ade fodret. Men får väl slänga i ett par tableter på kvällen så malarna kan komma fram på nattne och tugga..

          Det svåraste är väl att kasta i dem på ett sätt så de lägger sig på något vettigt ställe i mitten av karet.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Tommy Vestlie
            • August 2014
            • 2097

            Ursprungligen postat av Einarsson
            Blir kul att se om man märker någon dirket skillnad på det här extremt hype:ade fodret. Men får väl slänga i ett par tableter på kvällen så malarna kan komma fram på nattne och tugga..

            Det svåraste är väl att kasta i dem på ett sätt så de lägger sig på något vettigt ställe i mitten av karet.
            Ser fram emot en recension


            Skickat från min iPhone med Tapatalk
            Proud member of Aquascapers of Sweden

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Kan inte påstå att jag har mkt erfarenhet av foder generellt dock. Ej heller den typen av fiskar jag har nu.
              350L Diskus

              Kommentar

              • roxxor_swe
                • April 2015
                • 130

                Ett tips på fodermojängen .. klipp ut en ring av liggunderlag .. eller varför inte nått kul mönster ��

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Funkar nog bra det också. Om man har en att avrätta.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Analys av Cupidosarna: De är väldigt skygga fortfarande. Jag vet att de generellt är ganska skygga men jag hoppas de ska bli mindre skygga om jag kan få tag på en grupp till så de blir fler, de är ju trots allt stimfiskar.

                    Sen har jag hört att vissa fiskar blir mindre skygga om det finns mer av andra sorters fisk i karet. Kanske skulle de må bra av att ha lite tetror runt sig? Who knows?
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Ursprungligen postat av Einarsson
                      Analys av Cupidosarna: De är väldigt skygga fortfarande. Jag vet att de generellt är ganska skygga men jag hoppas de ska bli mindre skygga om jag kan få tag på en grupp till så de blir fler, de är ju trots allt stimfiskar.

                      Sen har jag hört att vissa fiskar blir mindre skygga om det finns mer av andra sorters fisk i karet. Kanske skulle de må bra av att ha lite tetror runt sig? Who knows?
                      Hos mig är det absolut så. Både mina owrefrowre och cupidos, som ju bägge är kända fegisar, är totalt orädda!
                      Owre hade ju både jag och en kompis tidigare i andra kar (samma individer alltså) och där var dom tokrädda.
                      Dessutom är det ju i garaget så dom ser ju inte heller människor så där jätteofta.


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Vad har du för fiskar tillsammans med dina? Får nog fundera på vad för kompisar man ska tillsätta... Finns ju ändå rätt mkt plats, kommer vara 10~ cupido, 15-20 corys på sin höjd, 5-6 L-malar. 400 liter vattenvolym och sump så det finns definitivt mer att ta av om man vill ha ett 30-tal mindre tetror.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av Einarsson
                          Vad har du för fiskar tillsammans med dina? Får nog fundera på vad för kompisar man ska tillsätta... Finns ju ändå rätt mkt plats, kommer vara 10~ cupido, 15-20 corys på sin höjd, 5-6 L-malar. 400 liter vattenvolym och sump så det finns definitivt mer att ta av om man vill ha ett 30-tal mindre tetror.
                          Ledsen för sent svar.. Sommar...

                          Förutom dom 2 sorterna går dom med 10 bolivianer och 7 vuxna balzanii. Igår körde jag ner en avdelare i karet (passade på då owre hade en skock yngel och alla andra var till höger) rev alla rötter, håvade ur alla balzanii till dammen. 0 rädsla bland de andra fiskarna trots kaos, fattar ingenting...
                          Nästan tråkigt nu och utan mystik. Bolivianerna och står i en stor grupp med näsan mot glaset och tittar på mig[emoji2]
                          Som att dom är trygga med varandra.

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Mina cupidos är rätt skygga tycker jag, även fast jag har 11st.
                            Ibland när jag kommer fram till akvariet så flyr de så att det smäller i inredningen, men sedan är de snart framme igen.

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Undrar om Kent fått in någon firrelast idag.. Ingen lista eller film som kommit ut än iaf.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Förresten! Någon som kan tipsa om fina L-malar som inte är sådär överdrivet skygga? Jag har L201 nu 5 st, de ser jag sällan röken av. Vore kul att ha några fler kanske som är lite mera synliga.

                                Jag vill ha små L-malar! Mina L201 blir inte mer än 10 cm. Den storleken är perfekt. : ) Får kasnke leta runt lite själv också men svårt att se på artbeskrivningar hur skygga de är och hur svåra de är att få tag på, pris etc.. : )
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...