Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Ursprungligen postat av Einarsson
    Dom där Bazooka-diffuserna är fantastiskt bra. Rekommenderas varmt.
    Beställt
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Woods har väl Cupido, eller kommer jag ihåg fel? Om jag fattar det rätt är det en charmig och sympatisk art som gillar liknande miljöer som diskus egentligen. Gillar pinnar och mulmplockande.

      Låter ju bra isåfall, jag tycker dom verkar intressanta, de håller sig ju ganska rimligt storlek oxo.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
        Beställt
        Jag beställde tom från samma ställe. Det blir extremt små fina bubblor av dom där och dom blir i princip ALDIRG smutsiga. Ofta blir diffusers smutsiga på ovansidan typ där ljuset ligger på, hade jag iaf problem med med sånna "koppliknande" diffusorer som hade en rund platta ovanpå där bubblrona kom. Ohc det var jobbigt att göra rent och bubblorna blev stora etc. Men det händer inte på dessa.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Växterna har kommit så ikväll blir det plantering och doning.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Tommy Vestlie
            • August 2014
            • 2097

            Ursprungligen postat av Einarsson
            Växterna har kommit så ikväll blir det plantering och doning.
            Då ser vi fram emot att få beskåda ett antal bilder över en kall öl i kväll
            Proud member of Aquascapers of Sweden

            Kommentar

            • Webo
              • August 2014
              • 1968

              Ursprungligen postat av Einarsson
              Växterna har kommit så ikväll blir det plantering och doning.
              Det var ju på tiden. Då har du iaf lite roligt att syssla med i dag och något fint att beskåda i helgen. Kommer du att sätta i fisk i helgen också?
              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                Då ser vi fram emot att få beskåda ett antal bilder över en kall öl i kväll
                Det hoppas vi på ^^

                Ursprungligen postat av Webo
                Det var ju på tiden. Då har du iaf lite roligt att syssla med i dag och något fint att beskåda i helgen. Kommer du att sätta i fisk i helgen också?
                Ja jag ska försöka fånga upp lite corydoras och L-malar och skicka i. Jag vetifan hur ajg ska få tag i malarna dock de gömmer sig typ bakom slimlinen i gamla karet... Men men, något måste ju i så att processernma får komma igång lite. Har så pass stor filtervolym nu också så jag tror det kommer kunna hoppa igång ganska så kvickt för att ha i lite fisk. Kankse köper lite ciklider i helgen om jag har tråkigt.
                350L Diskus

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  Hehe. Om du lägger ner gurka eller zucchini så kommee de kanske fram och du kan blockera vägen in bakom din slimline och sedan är det "bara" att fånga dem.
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Planterat, vetifan hur det blev eller HUR det kommer bli när vallisarna blir 4-5 ggr större. Det får tidne utvisa. Tror inte jag kan göra så mycket bättre än såhär dock. Dålig video, får fixa något bättre vid något annat tillfälle.

                    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Blev väl görbra! Tänk när vallen sprider sig och "fyller upp" lite.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Jag måste ha missat... Vad skall det var för fiski, discus?
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          Ursprungligen postat av Einarsson
                          Planterat, vetifan hur det blev eller HUR det kommer bli när vallisarna blir 4-5 ggr större. Det får tidne utvisa. Tror inte jag kan göra så mycket bättre än såhär dock. Dålig video, får fixa något bättre vid något annat tillfälle.

                          http://www.youtube.com/watch?v=wsel08NvxMg
                          Ser ju bra ut. Dax att fånga fisken då. ☺
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Jag måste ha missat... Vad skall det var för fiski, discus?
                            Cupido tror jag. Inte bestämt och corys och några få diskus.
                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Blev väl görbra! Tänk när vallen sprider sig och "fyller upp" lite.
                            Tror med den blir mycket bättre när den växer till sig och liksom skapar ett "tak".
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Har inte fått upp tempen riktigt än så vill nog inte flytta över någon fisk idag. Behöver en 125W värmare eller något till, så har jag två små bra värmare i sumpen sen.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av Einarsson
                                Cupido tror jag...
                                Tycker jag!
                                Vad fint det blev!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...