Originally posted by Einarsson
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diskus & annat
Collapse
X
-
Tror jag börjar utan att göra något alls och se vart det tar mig.Sen har jag dock lite delar över så jag kan göra ett strilrör om jag skulle vilja men ju mer böjar och "hinder" ju mindre flöde blir det ju från pumpen.'
edit: kanske måste rikta något mer neråt i karet dock eftersom avrinningen är längst upp.Last edited by Einarsson; 2015-05-06, 18:12.
Comment
-
Originally posted by Spook View PostPerfekt! Hos mig låter avrinningen över kammen lite, lite men det är ett harmoniskt ljud. Streamern i sumpen är det som stör, jag ska prova en annan lösning inom kort.
Skickat från min iPad med TapatalkKommer även ha en luftpump som pumpar syrestenar eller något i sumpen så den kan arbeta effektivt.
Comment
-
Originally posted by Tommy Vestlie View PostOm man nu ändå skall en sväng till Tony, finns där några andra Zoo affärer i området värda att besöka?
Men du får ju köra det obligatoriska stoppet i Nol?
EDIT: Stavres Zoo tror jag det heter det jag yrade om.
Comment
-
Originally posted by Einarsson View PostGår inte höra det obefintligt ljudet (uhm..) här dock för att returen plaskar här då den inte är under vatten nu pga låg vattenvivcå.
http://www.youtube.com/watch?v=9beyXhXqC_oViva Leo Buscaglia
Comment
-
Originally posted by åheim View PostOm du tar bort sugfötterna och ställer pumpen på en bit filtermatta istället så kommer du nog tillrätta med en hel del av resonansen...
Comment
-
Nu är det förövröigt bara avrinningsboxen jag väntar på. Den kommer i slutet på nästa vecka tror jag. Och K1 från Spook men det är också på väg. Så det är nog dags att börja fundera på inredning n shit.Vet inte vilka växter det blir heller än. Vallis, nån crypto kasnke, ormbunke typ. inget komplicerat. biltemasand blir det nog blandat med lite sjösten.
Comment
Comment