Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Jesper Broman
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Reflektioner i glaset även denna gång, lovar skärpa mig till nästa gång. Fast vad gör väl det över lite matningsaction då varenda kotte lämnar sitt revir för att istället övergå till total kaos

https://www.youtube.com/watch?v=zqup...ature=youtu.be
    Har nog inte skrivit något innan i denna tråden, så det är väl dags att berätta att jag gillar detta akvariet. Skitsnyggt!

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Det är lugnt Pia vi vet ju att du har ett guldhjärta och ligger på ett rejält plus i livets karmajakt

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Vi andra håller ju masken Pia. Nu har du ju förstört allt. Vi har sagt att det är snyggt jö....
    flåååtttt... dårå...

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Reflektioner i glaset även denna gång, lovar skärpa mig till nästa gång. Fast vad gör väl det över lite matningsaction då varenda kotte lämnar sitt revir för att istället övergå till total kaos

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Ja det där med handsittande är nog bra. Du vill ju ha mulm på botten och gissar att det tar en del månade för karet att hinna med att anpassa sig till de belastningar denna förmultning för med sig inledningsvis. När väl karet anpassat nedbrytning mm. till karet så tror jag du har en krockkudde i Globens storlek mot obalans i karet. Då TaaDaa har du Bryzellat karet färdigt så att säga

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    tänk vad ditt kar har utvecklats till, till det så mycket bättre och finare enligt mig, på denna tiden som du har haft det
    och hur ditt tänk har förändrats kring fisken och karet, har du tänkt/reflekterat på det?

Men.... Va i sjutton har du glasen där i för?
    Ja det har verkligen hänt en del i karet och även med mitt tänkt. Funderat en hel del just på detta faktiskt. Och varenda gång jag sitter och reflekterar över min och karets resa så kommer jag att tänka på Ingers uppmaningar om att nu får du lugna ned dig, dags att sätta sig på händerna ett tag och låta fisk och kar stabilisera sig, har nog haft lite svårt att lyssna just på det örat .

Roten är nyinköpt sedan igår så den flyter som en kork, glasen fungerar som sänken

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Vi andra håller ju masken Pia. Nu har du ju förstört allt. Vi har sagt att det är snyggt jö....

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Ytterligare en handfull småkvistar har fått flytta in idag, nu tolkar dem själva flytta in som att flyta in men det dröjer nog inte längre innan dem sporadiskt landar någonstans på botten

[ATTACH=CONFIG]75448[/ATTACH]
    tänk vad ditt kar har utvecklats till, till det så mycket bättre och finare enligt mig, på denna tiden som du har haft det
    och hur ditt tänk har förändrats kring fisken och karet, har du tänkt/reflekterat på det?

Men.... Va i sjutton har du glasen där i för?

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ytterligare en handfull småkvistar har fått flytta in idag, nu tolkar dem själva flytta in som att flyta in men det dröjer nog inte längre innan dem sporadiskt landar någonstans på botten

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_3776.jpg
Visningar: 1
Storlek: 172,9 KB
ID: 2171096

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Dessa Dicrossus foirni är vildfångade rariteter, och jag satte dom i en 50x50x50 cm kub för att kolla hur de skulle utvecklas, innan jag drog ner dom i ett 540.

Här är en "yngelperiod", där ek- och catappabladen hade multnat ut/bort och jag för tillfället inte hade några nya att stoppa i.

https://www.youtube.com/watch?v=G9TglorufBA
    Tack för härliga inspirationsfilmer. Skall fundera vidare på hur jag utvecklare karet vidare i den riktning jag söker.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Fast, om man inte har i glas. Vad ska då fiskarna dricka ur?
    Många som inte tänker på just detta att fiskarna faktiskt inte bara skall få mat utan även vatten.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jättefint Tommy. Snyggt, krispigt. Sedan blir karet "plattare" när man filmar lite ifrån sidan pga att man "ser" rutan. Filmar du exakt rakt framifrån och kan få bort ljuset kring så djupnar karet direkt. Nu får man andra referenspunkter som stör i hjärnan.
    Alternativt gör en tai-chi-filmning och rör dig mjukt som en Kuhliiål med kameran så nära att karets detaljer inte syns. Kör du sedan rörelsekorrigering på YT så blir det sköna glidningar.
    Det är inte alla av oss som har modet att utrusta våra kar med accessoarer typ glas
    Bra tips tack, tänkte göra en kortare film under kvällen nu när vattnet klarnat efter gårdagens övning.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Jättefint. Härliga rötter. Leker fjärilarna?
    Fjärilarna är i ständigt gräva grop och uppvaktar mode och framförallt två per leker mer eller mindre regelbundet.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Dessa Dicrossus foirni är vildfångade rariteter, och jag satte dom i en 50x50x50 cm kub för att kolla hur de skulle utvecklas, innan jag drog ner dom i ett 540.

Här är en "yngelperiod", där ek- och catappabladen hade multnat ut/bort och jag för tillfället inte hade några nya att stoppa i.

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det kan vara denna du tänkte på, Johnny, där D. foirni förbereder lek.
    Typ den. Hyggligt

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...