Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Det råder heller ingen tvekan om att Kungen är lite sugen på Newbie. Gång på gång ställer han sig vid hennes sida och skakar för att få igång henne men är inte alls med på banan. Är faktiskt lite orolig för henne, bevakar henne lite extra noggrant.Lämna en kommentar:
-
Ser piggt, fräscht och gnabbigt ut, Tommy! Fina grejer, det där!Lämna en kommentar:
-
Även rödöga har engagerat sig i stridigheterna med kungen idag
Senast redigerad av Tommy Vestlie; 06 May 2015, 14:50.Lämna en kommentar:
-
Med reflektioner i glaset och helt utan att lyckats fånge det skådespel jag iaktigat nu i flera timmar så borde jag kanske radera denna halvtaskiga film och prova igen, men tyvärr så slocknade nu ljuset så denna får helt enkelt duga.
Som synes så är rödöga den lite nervösare av dem fortsatt. Sätter en hundring på att det är gulöga som tar makten i karet. Skall försöka få till några bra bilder på denna fisk vid tillfälle, med sitt gula öga så ser den nästan ut som en orm eller en ödla.
Även delar av den "nya" lite stökiga botten syns på filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=6H-X...ature=youtu.beLämna en kommentar:
-
Då har man ännu en gång suttit och tittat på ens egna filmer några gånger eftersom karet släckts för natten. Märkligt att man inte hinner titta klart medans det är tänt . Nu får man åter vänta tills i morgon 13:00 innan man får se det live. Finns tydligen mycket att beskåda, analysera och fundera kring. Nu när det dessutom är så mycket nytt som hänt så känns det lite som när NASA tappar kontakten med rymdfärjan när den rundar månen. Over and out.Lämna en kommentar:
-
Med reflektioner i glaset och helt utan att lyckats fånge det skådespel jag iaktigat nu i flera timmar så borde jag kanske radera denna halvtaskiga film och prova igen, men tyvärr så slocknade nu ljuset så denna får helt enkelt duga.
Som synes så är rödöga den lite nervösare av dem fortsatt. Sätter en hundring på att det är gulöga som tar makten i karet. Skall försöka få till några bra bilder på denna fisk vid tillfälle, med sitt gula öga så ser den nästan ut som en orm eller en ödla.
Även delar av den "nya" lite stökiga botten syns på filmen.
Lämna en kommentar:
-
Låter som ett riktigt drama i ditt kar. Få se hur lång tid det tar innan de hittat hierarkin.Lämna en kommentar:
-
Händer så galet mycket i karet nu så det är helt omöjligt att slita sig.
Gulöga och kungen spänner upp sig gentemot varandra så mycket de bara kan och blir enormt ståtliga diskusar som spänner ögonen i varandra samtidigt som de piskar kropparna mot varandra i vad som absolut verkar bli kampen om hierarkin i karet. Prinsen och rödöga observerar nyfiket utan att lägga sig i. Kan bara konstatera att gulöga är fantastiskt vacker i maktkampens ögonblick, alla ränder försvinner helt och den riktigt cireklformade och tjocka pannan glänser i vattnet.
Mellan kamperna övergår båda turkarna till det lite mera nervösa beteende, dem har inte riktigt landat i karet men om jag minns rätt så tog det newbie en vecka eller så innan nervositeten försvann helt så det är förhoppningsvis inget ovanligt.
Har även observerat att Kungen skakat lite inför Newbie men hon återkopplar inte alls, hon ser faktiskt lite trist ut, lite mörkare än vanligt, lite mer sammandragen och med tydligare ränder så allt är nog inte riktigt som det skall. Hon äter dock som vanligt men får nog hålla extra bra koll på henne de närmaste dagarna.
Ett underbart skådespel där jag erkänner en viss nervositet över utgången.
Har även med tanke på all rörelse och förändring i karet gjort en genomgång av de vanligaste vattenvärdena och allt verkar vara som det skall. Undrar när jag gjorde det sist, minns hur sjukt nervig man var i början och mätte alla möjliga värden stup i kvarten.
Fortsättning lär följa …Lämna en kommentar:
-
Inget avancerat alls utan köpte ett gäng 10 liters hinkar med lock när jag flyttade allt från en geografiskt plats till en annan sist (från ett kar till ett annat). Använde hinkarna till att transportera såväl fiskar som växter och sand. Köpte dem på ÖB men minns inte riktigt vad dem kostade. Blåa med vitt lock om det nu spelar någon roll.Lämna en kommentar:
-
Inget avancerat alls utan köpte ett gäng 10 liters hinkar med lock när jag flyttade allt från en geografiskt plats till en annan sist (från ett kar till ett annat). Använde hinkarna till att transportera såväl fiskar som växter och sand. Köpte dem på ÖB men minns inte riktigt vad dem kostade. Blåa med vitt lock om det nu spelar någon roll.Lämna en kommentar:
-
Coolt att du hittade en ny ägare så pass fort. Med transporthink btw, vad är det? Kan vara ett alternativ för mig i framtiden då påsar är lite jobbigt ibland.Lämna en kommentar:
-
Ja det kändes jättebra att just Anna ville ta emot fiskarna. Nu håller vi tummarna för att det går bra i såväl hennes som mitt kar.Lämna en kommentar:
-
Du är både klok och fin du med dina djur, Tommy. Sånt handhavande värmer djupt i hjärtat Anna som blev mottagare är ju dessutom på samma sätt så det måste ha känts direkt när du pratade med henne att det "klickade"?Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: