Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Bluewing
    svarade
    Tänker du stödmata dem?

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Grattis till ynglen Måste ju vara jättespännande!
    De är löjligt små, håller sig i och runt mynningen till deras grotta vad jag kan se. Nästan ännu roligare är att se hur föräldrarna agerar.

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Grattis till ynglen Måste ju vara jättespännande!

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Snacka om inrednings och pinnorgier i tråden. Inspirerande
    Ja verkligen underbart inspirerande filmer Herr Bryzell delar med sig av.

Känns toppen att även 120 karet visat sig fungera så väl

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Snacka om inrednings och pinnorgier i tråden. Inspirerande

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Hoppla, det har visst hänt saker hos våra Apistogramma.

Riktigt dålig kvalitet på filmen men ser ni dem små varelserna på bara några millimeter som simmar runt sin mamma?

Deras pappa visar dessutom för mig tydligt att jag nog skall hålla lite avstånd ett tag nu om jag inte vill ha med honom att göra.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Fin film, Tommy!
    Det skall bli spännande och intressant att få se hur det utvecklar sig... Sicket jädrans tråkigt svar det blev där, men så är det liksom bara - det blir kul att se hur du sätter karet, bit för bit!

Lämna en kommentar:

• woodlund
    svarade
    Härligt att se lugnet du har i ditt akvarium och det verkar absolut som diskusarna uppskattar den nya grenen du tillsatt

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Många sköna filmer på Zoopet nu så jag tänkta i min enfald att varför inte bidra med en filmatiserad inblick i min lilla värld.

Sagt som gjort så följer här en film från denna hybrid värld bestående av en mängd olika influenser och helt utan en röd tråd som troligen även är under konstruktion

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Tommy!
    Jag tänkte bara dra in några sköna filmer på lite olika varianter på den "vägg, backe, slänt"-inredning du hade funderingar på.
    Inte för att man behöver göra exakt såhär men vissa detaljer kan man ju sno åt sig och använda sig av... kanske...

Dieses Becken wird mit einem 10 Watt LED-Fluter (kaltweiß) beleuchtet. Die Farbwiedergabe ist toll und der Strahler erzeugt schöne Schattenspiele. Auch die F...

Diskussalmler (Brachychalcinus orbicularis)Rotrücken-Kirschflecksalmler (Hyphessobrycon pyrrhonotus)Kaisertetra (Nematobrycon palmeri )Roter Neon ( Parach...

https://www.youtube.com/watch?v=Rfvr4eQ6dIA
    Underbara kar Mats. Kan spontant tänka mig att hämta lite godbitar från var och en av dem. Gillade tex bakgrunden i kar 1, roten i det bakre övre vänster hörn på kar nr 3 är riktigt häftig, catappabladen ja de har gått från ovisshet till en kommande självklarhet. Tack för inspirationen!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Halloj Tommy!
    Jag tänkte bara dra in några sköna filmer på lite olika varianter på den "vägg, backe, slänt"-inredning du hade funderingar på.
    Inte för att man behöver göra exakt såhär men vissa detaljer kan man ju sno åt sig och använda sig av... kanske...

Dieses Becken wird mit einem 10 Watt LED-Fluter (kaltweiß) beleuchtet. Die Farbwiedergabe ist toll und der Strahler erzeugt schöne Schattenspiele. Auch die F...

Diskussalmler (Brachychalcinus orbicularis)Rotrücken-Kirschflecksalmler (Hyphessobrycon pyrrhonotus)Kaisertetra (Nematobrycon palmeri )Roter Neon ( Parach...

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av simpson
    Det är bara börja slänga det mesta av grönskan och göra en naturlig inredning, nu har du ju börjat.
    Det låter farligt

Lämna en kommentar:

• simpson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Testar med en enkel svart "temporär" bakgrund:
    [ATTACH=CONFIG]74345[/ATTACH]

Utan svart bakgrund:
    [ATTACH=CONFIG]74346[/ATTACH]

Bortse från all teknik. Klippte ned vallen ganska kraftigt för ett tag sedan men den har snart växt till sig igen.

Bortse också från växterna placering, allt är lite huller om buller nu när karet möblerats om men växterna står kvar där de gjorde innan.

Fick även bekräftelse idag på att Catappabladen nu ligger på posten

Det är bara börja slänga det mesta av grönskan och göra en naturlig inredning, nu har du ju börjat.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Testar med en enkel svart "temporär" bakgrund:
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_3070.jpg
Visningar: 1
Storlek: 198,6 KB
ID: 2166238

Utan svart bakgrund:
    Klicka på bilden för större version

Namn: Namnlöst.jpg
Visningar: 1
Storlek: 178,4 KB
ID: 2166239

Bortse från all teknik. Klippte ned vallen ganska kraftigt för ett tag sedan men den har snart växt till sig igen.

Bortse också från växterna placering, allt är lite huller om buller nu när karet möblerats om men växterna står kvar där de gjorde innan.

Fick även bekräftelse idag på att Catappabladen nu ligger på posten

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av simpson
    Eller så vänder man på sakerna...

Där det finns lite strömt vatten är det ju inte helt ovanligt att strandbanken 'holkas' ur, kvar blir lite rötter ifrån träd och bitvis gjord och stenar.

Hänga ett bra gäng med rötter uppifrån och nedåt, kanske ner till halva akvariets höjd. Mörkbrun bakruta. Ger en del gömställen, samtidigt som det finns bottenyta kvar.
    Absolut!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...