Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
-
Hoppla, det har visst hänt saker hos våra Apistogramma.
Riktigt dålig kvalitet på filmen men ser ni dem små varelserna på bara några millimeter som simmar runt sin mamma?
Deras pappa visar dessutom för mig tydligt att jag nog skall hålla lite avstånd ett tag nu om jag inte vill ha med honom att göra.
Lämna en kommentar:
-
Fin film, Tommy!
Det skall bli spännande och intressant att få se hur det utvecklar sig... Sicket jädrans tråkigt svar det blev där, men så är det liksom bara - det blir kul att se hur du sätter karet, bit för bit!
Lämna en kommentar:
-
Härligt att se lugnet du har i ditt akvarium och det verkar absolut som diskusarna uppskattar den nya grenen du tillsattLämna en kommentar:
-
Många sköna filmer på Zoopet nu så jag tänkta i min enfald att varför inte bidra med en filmatiserad inblick i min lilla värld.
Sagt som gjort så följer här en film från denna hybrid värld bestående av en mängd olika influenser och helt utan en röd tråd som troligen även är under konstruktion
Lämna en kommentar:
-
Halloj Tommy!
Jag tänkte bara dra in några sköna filmer på lite olika varianter på den "vägg, backe, slänt"-inredning du hade funderingar på.
Inte för att man behöver göra exakt såhär men vissa detaljer kan man ju sno åt sig och använda sig av... kanske...
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
Dieses Becken wird mit einem 10 Watt LED-Fluter (kaltweiß) beleuchtet. Die Farbwiedergabe ist toll und der Strahler erzeugt schöne Schattenspiele. Auch die F...
Diskussalmler (Brachychalcinus orbicularis)Rotrücken-Kirschflecksalmler (Hyphessobrycon pyrrhonotus)Kaisertetra (Nematobrycon palmeri )Roter Neon ( Parach...
https://www.youtube.com/watch?v=Rfvr4eQ6dIALämna en kommentar:
-
Halloj Tommy!
Jag tänkte bara dra in några sköna filmer på lite olika varianter på den "vägg, backe, slänt"-inredning du hade funderingar på.
Inte för att man behöver göra exakt såhär men vissa detaljer kan man ju sno åt sig och använda sig av... kanske...
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
Dieses Becken wird mit einem 10 Watt LED-Fluter (kaltweiß) beleuchtet. Die Farbwiedergabe ist toll und der Strahler erzeugt schöne Schattenspiele. Auch die F...
Diskussalmler (Brachychalcinus orbicularis)Rotrücken-Kirschflecksalmler (Hyphessobrycon pyrrhonotus)Kaisertetra (Nematobrycon palmeri )Roter Neon ( Parach...
Lämna en kommentar:
-
-
Testar med en enkel svart "temporär" bakgrund:
[ATTACH=CONFIG]74345[/ATTACH]
Utan svart bakgrund:
[ATTACH=CONFIG]74346[/ATTACH]
Bortse från all teknik. Klippte ned vallen ganska kraftigt för ett tag sedan men den har snart växt till sig igen.
Bortse också från växterna placering, allt är lite huller om buller nu när karet möblerats om men växterna står kvar där de gjorde innan.
Fick även bekräftelse idag på att Catappabladen nu ligger på posten
Det är bara börja slänga det mesta av grönskan och göra en naturlig inredning, nu har du ju börjat.Lämna en kommentar:
-
Testar med en enkel svart "temporär" bakgrund:
Utan svart bakgrund:
Bortse från all teknik. Klippte ned vallen ganska kraftigt för ett tag sedan men den har snart växt till sig igen.
Bortse också från växterna placering, allt är lite huller om buller nu när karet möblerats om men växterna står kvar där de gjorde innan.
Fick även bekräftelse idag på att Catappabladen nu ligger på postenLämna en kommentar:
-
Eller så vänder man på sakerna...
Där det finns lite strömt vatten är det ju inte helt ovanligt att strandbanken 'holkas' ur, kvar blir lite rötter ifrån träd och bitvis gjord och stenar.
Hänga ett bra gäng med rötter uppifrån och nedåt, kanske ner till halva akvariets höjd. Mörkbrun bakruta. Ger en del gömställen, samtidigt som det finns bottenyta kvar.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: