Du sedan apropå det där med bös på botten så blir det aldrig riktigt så som du tänker med bara Catappa. Du måste nästan mixa med olika slags blad eller pinnar så att botten får flera skikt av bös/mulm. Mats har en del filmer när Schackbräden plockar bland pinnar och annat har jag för mig. Hittar inte det nu hos Mats. Om Mats är där så efterlyses megabösfilmer från arkivet. Hinner du inte så tipsa om var vi andra ska leta i maxabbeys skattkammare.
Jättefint Tommy. Snyggt, krispigt. Sedan blir karet "plattare" när man filmar lite ifrån sidan pga att man "ser" rutan. Filmar du exakt rakt framifrån och kan få bort ljuset kring så djupnar karet direkt. Nu får man andra referenspunkter som stör i hjärnan.
Alternativt gör en tai-chi-filmning och rör dig mjukt som en Kuhliiål med kameran så nära att karets detaljer inte syns. Kör du sedan rörelsekorrigering på YT så blir det sköna glidningar.
Det är inte alla av oss som har modet att utrusta våra kar med accessoarer typ glas
Senast redigerad av Bluewing; 21 April 2015, 12:01.
Har en känsla inombords för den inredning som jag vill ha men inte lyckats att visualisera den. Varken för mig själv eller någon annan. Tror dock att jag börjar närma mig nu. Vill dock ha mer "bös" på botten vilket förhoppningsvis kommer ge sig över tid allt eftersom löven bryts ned.
Ja han är jätte bra handlat där en del. Annars finns ju Kent i nol ciklidhobby han gillar jag skarpt han har nu 20 % på allt i butiken så passa på nu....
Lite dimmigt än så länge, har tagit som vana att alltid slänga i lite easylife när jag rör om i karet. Har dock världens tåligaste fiskar som inte bryr sig ett dugg om att jag gör om i karet, eller jo det gör dem, de vill vara med och greja.
Lite extra stolt över Kosta Boda glasen, känns om jag verkligen lyckas där.
Omöjligt att få fram på bild eller film tycker jag men upplever ett djup i karet som jag inte tidigare gjort.
Herkules Zoo, en bra mix av fisk, inredning och teknik men framförallt väldigt trevlig och hjälpsam personal. Butiken firade faktiskt 40 år av verksamhet på exakt samma plats i år.
Godhems Zoo, en toppenbutik när det gäller räkor, växter och teknik till nanokar.
Kungsmässan Zoo (Kungsbacka), stort utbud fisk av hög kvalitet. De fjärilar vi köpte där har jag inte sätt någon stans med samma kvalitet. Har även tyvärr ett relativt bra utbud salt (skapar ett livsfarligt sug )
Lämna en kommentar: