Tycker verkligen att de agerar som ett team både före, under och efter lek. Matar lite försiktigt även under lek eftersom min första prio är friska och glada fiskar i ett friskt kar och inte att få yngel. Har lite tänket att vill det sig så vill det sig . Leken är vid vänster kortsida och jag matar vid höger kortsida. De växeldrar då om att äta. Alltid honan först sen när hon fått några munsbitar i sig så är det full fart tillbaka till äggen för att entlediga hanen som då kommer och äter en kort stund. De växeldrar även om att fösa bort de andra om de blir för närgångna även om jag upplever att hanen drar största lasset med just detta.
Det är flera som vill vara med att leka dock. Inte alls ovanligt att flera av de andra diskarna skakar mot honan i paret
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
Om det finns "gruff"-tendenser, vilket kan bero på många faktorer, brukar leken bli obalanserad, uppäten eller liksom bara avtynande.
Som många discuskunniga redan påpekat, kan det ta ganska många lekar för vissa par innan ett ordentligt lekbeteende har etablerats.
Soon, Tommy, soon!Senast redigerad av Mats Bryzell; 02 July 2015, 14:37.Lämna en kommentar:
-
Tredje gången gillt blev tredje gången uppätet så ikväll blir det vattenbyte en dag efter schema.Lämna en kommentar:
-
-
Hur går det med ditt saltkar? Lärt dig något? Kommit nånstans?Lämna en kommentar:
-
Råder ingen tvekan om att några kommit överfund med att det här med lek är en riktigt höjdare. Paret som lekt två ggr på kort tid har nu bara några dagar efter sist på nytt påbörjat sin uppvaktning av varandra. Dröjer nog inte länge innan det är dags igen.Lämna en kommentar:
-
-
Hanen är väldigt mörk, nästan svart den här gången [emoji4]
Skickat från min iPhone med TapatalkLämna en kommentar:
-
-
-
Ingen skulle bli gladare än jag över att få filma en yngelsvärm i det egna karet. Känner i magen att det nu bara är en tidsfråga men att de nog behöver få öva ett litet tag till.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: