Har inte lyckats knäcka koden över hur jag skall få till en film som faktiskt motsvarar det jag ser framför mig. Mittenpartiet blir för ljust och hörnen något för mörka. Det hänger rötter längs med hela bakglaset samt en lite större i högra hörnet som syns dovt IRL. Samtliga sådana som gott och väl rymmer en diskus under, i mellan och bakom.
Underbart är att diskarna nu några dagar senare börjat gruffa med varandra. Diskus som försvarar eller försöker klättra i hierarkin är lika med frisk diskus som trivs. Frisk diskus som trivs är lika med lycklig vårdnadsgivare.
Men oavsett filmkvalite så kan det väl inte bli för mycket av kombinationen diskus och Pink Floyd?
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
-
S n y g g t. Är nog en likadan balja som jag har. Finns lite att önska när det gäller hålen i täckglasenLämna en kommentar:
-
Nu har jag läst ikapp här också. Du har fått till ett riktigt snyggt kar som du ska va väldigt stolt över.
Discusarna gör sig verkligen bra i det akvarietLämna en kommentar:
-
Yes helt med på det, vill dock provköra ett tag så jag inte får för mig att flytta omkring saker.Lämna en kommentar:
-
Du ska korta av slangarna på FX6an också så de inte hänger neråt sådär, du tappar väldigt mycket av FX6ans flöde på det viset, eller ja, det gäller ju alla ytterfilter. För bästa prestanda ska slangarna vara så korta som möjligt. M;en i övrigt ser det fint ut.-Lämna en kommentar:
-
-
Nu är jag trött på riktigt!
Har jobbat konstant med 720 projektet hela helgen. Två kar har avvecklats och ett dragits igång. Som pricken över I:et så blev jag precis av med 240 karet. Så efter en dammsugningen så kan jag härmed förklara vardagsrummet som återtagits.
Tyvärr ingen champagne att tillgå så knyckte istället en cider av sambon
Trött med sjukt nöjd!
Kvarstår gör fortfarande lite pill med möbeln, plexilådorna med vattenlarm samt den kontrollpanel jag tänkte bygga men det blir INTE ikväll, snarare Onlinepizza och en bra film
Har en massa saker jag skulle vilja skriva om det här projektet så jag hoppas få en stund någon kväll till att skriva lite längre.
Lämna en kommentar:
-
Nu tänker jag troligen för mycket igen men tänker som så att precis som med människor så är det nyttigt för fiskar att röra på sig. Att röra på sig i strömt vatten i kombination med bra näring bygger starka och friska fiskar. Kombinerar man den tanken med att diskus lever i olika förhållande under året, allt från strömt vatten till väldigt stilla sådant.
Så nu till mina tanke, vad om man sätter en timer på streamern för att skapa olika strömt vatten över dygnet? Streamern har ju inget filter i sig så om den står still ett antal timmar spelar ju ingen roll ur bakterieaspekten.
Någon med tankar om ett sådant upplägg?Lämna en kommentar:
-
Nu tänker jag troligen för mycket igen men tänker som så att precis som med människor så är det nyttigt för fiskar att röra på sig. Att röra på sig i strömt vatten i kombination med bra näring bygger starka och friska fiskar. Kombinerar man den tanken med att diskus lever i olika förhållande under året, allt från strömt vatten till väldigt stilla sådant.
Så nu till mina tanke, vad om man sätter en timer på streamern för att skapa olika strömt vatten över dygnet? Streamern har ju inget filter i sig så om den står still ett antal timmar spelar ju ingen roll ur bakterieaspekten.
Någon med tankar om ett sådant upplägg?Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: