Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Måste och måste... Jag har haft 2 clowner helt utan anemoner... Och dom mådde hur bra som helst! Sen är det väl så att det är att föredra att det finns en anemon för clownen att bo i....
    Min tanke är att testa med Euphyllia som substitut för anemon eftersom anemonen troligen blir allt för stor för karet.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Koraller behövs inte. Går ju att köra utan... Men det blir ju onekligen snyggare med lite koraller...
    Antar att du redan har koll Tommy... Men saltvattenguiden.se är en riktigt bra sida för salta grabbar!
    Håller med, saltvattensguiden är en bra källa till kunskap men som vanligt så får man ta en del med en nypa salt, många som tycker olika om samma saker.

Lämna en kommentar:

• Helene&Andreas
    svarade
    Måste och måste... Jag har haft 2 clowner helt utan anemoner... Och dom mådde hur bra som helst! Sen är det väl så att det är att föredra att det finns en anemon för clownen att bo i....

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Måste man inte ha koraller med clownfisk? Jag har fått för mig att de behöver anemonerna för att må bra. De gnuggar sig ju typ i dem.

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Kul att du spänner bågen lite till Tommy. Mycket spännande att se hur det går med saltnano.

Lämna en kommentar:

• Helene&Andreas
    svarade
    Koraller behövs inte. Går ju att köra utan... Men det blir ju onekligen snyggare med lite koraller...
    Antar att du redan har koll Tommy... Men saltvattenguiden.se är en riktigt bra sida för salta grabbar!

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Kul att bege sig in på okänt vatten
    Som jag förstått det finns det fördel med nano och salt för det finns ändå rätt många fina fiskar som klarar sig på mindre utrymme. Typ clownfiskar som är små och mkt fina.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Blir kul att se hur det blri oavsett .
    Kul att bege sig in på okänt vatten

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Blir kul att se hur det blri oavsett .

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Fast även i ett nanokar blir det väl en del koraller? Eller hur många behöver man? De är väl rätt små.
    Det kan det absolut bli, fast det är lite som att säga att det går åt mycket växter i ett sötvattensakvarium. Dvs det beror lite på vad för scape och vilka djur man tänker sig. Sen om man pratar kostnader så finns det ju även här en privatmarknad.

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Fast även i ett nanokar blir det väl en del koraller? Eller hur många behöver man? De är väl rätt små.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Fast finns väl koraller i olika prisklasser också antar jag.
    Det gör det absolut

404 - Allt du behöver till dina husdjur online & i butik hos djuraffären ZOO.se!

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Fast finns väl koraller i olika prisklasser också antar jag.

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Korallerna kostar vansinnigt mkt dock. :-)

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Balansen i plånboken kommer bli ett större problem när du ger dig in på det här.
    Nja, kostnaden för ett mindre saltkar kommer inte ens i närheten av ett 720 diskuskar med kvalitetsfisk men visst vill man ge sig på ett stort salt ja då kostar det

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...