Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Det är en väldigt rolig liten leksak
    Verkligen!
    Min "bygghjälp" har en Hero 4, och jag har lajat med den några gånger. Speciellt intressant skall det bli att köra med en stick, i undervattensläge - vispa omkring lite och åka runt!
    Den filmar ju för jädra fint - så, en sådan skall jag ha!

Lämna en kommentar:

• Jesper Broman
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Haha!
    Ja, det var en samling jädra fina par i den filmen.
    Tänk sedan, lite längre fram, när man får börja filma i eget "hav". En liten käck Hero-kamera står på köplistan!
    Det är en väldigt rolig liten leksak

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Haha!
    Tänk sedan, lite längre fram, när man får börja filma i eget "hav". En liten käck Hero-kamera står på köplistan!

(fick du mitt pm?)
    Det ser jag verkligen fram emot att få ta del av.

Yes svarade precis på ditt PM

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Äntligen lite fler Bryzell filmer <3
    Haha!

(fick du mitt pm?)

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Tjusigt!
    Här har du lite inspirations-läsk tills ni får hem paret.

https://www.youtube.com/watch?v=jPLjGMrs9_A
    Äntligen lite fler Bryzell filmer <3

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Sen så kanske jag kan få avslöja att en stor anledning till varför vi drog igång detta 720 projekt var att sambon och jag kärade ned oss i ett lekpar hos Tony sist vi var där men insåg ju att vi inte hade plats.

Nu står dem hos Tony och väntar på oss

[ATTACH=CONFIG]76226[/ATTACH]

(Bilden ovan är på en av de två som jag tog när vi var där senast)
    Tjusigt!
    Här har du lite inspirations-läsk tills ni får hem paret.

Für weitere Informationen, Bilder und Videos besuchen Sie unsere Webseite: http://europadiscuscenter.de/Eine kleine Auswahl unserer Diskus-Zuchtpaare. Neben ...

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Sen så kanske jag kan få avslöja att en stor anledning till varför vi drog igång detta 720 projekt var att sambon och jag kärade ned oss i ett lekpar hos Tony sist vi var där men insåg ju att vi inte hade plats.

Nu står dem hos Tony och väntar på oss

Klicka på bilden för större version

Namn: 11162084_691600184301102_1845792686972642884_n.jpg
Visningar: 1
Storlek: 71,3 KB
ID: 2171768

(Bilden ovan är på en av de två som jag tog när vi var där senast)

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Tack Mats
    Det går verkligen att trolla fram ett makalöst fint ljus med exempelvis de här ledpuckarna. Som alltid blir det lite mörkare och med skarpare kontraster på bild och film - men irl... Ja, det måste liksom upplevas på plats!

(jag har skickat ett pm till dig)

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Sesådärja! Nu jädrar...

Kanonfint, Tommy!
    Tack Mats

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Jag har sagt det förr. Lysrör är HELT VÄRDELÖST. Man kan få MYCKET snyggare ljus för inga pengar alls, bara man är lite kreativ.

Köpte du IKEAs ledpuckar eller?
    Yes det är Ikeas ledpuckar. Kör dock dem i kombination med ett kortare ljusrör, du ser rampen ovanpå karet på filmen. Den rampen är bara tänt 13:00- 22:00 medan puckarna är tända 10:00 - 23:00. Du kan se hur det ser ut dagtid på den filmen som jag publicerade i går kväll. (Även om filmen blir överexponerad).

I och med att rampen är så kort så bibehåller jag skuggpartierna runtom som istället lyses upp lite dovt med puckarna. Kombon med svart akrylfärg på bakglaset blev toppen. (allt tack vara era toppentips här på Zoopet)

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Jag har sagt det förr. Lysrör är HELT VÄRDELÖST. Man kan få MYCKET snyggare ljus för inga pengar alls, bara man är lite kreativ.

Köpte du IKEAs ledpuckar eller?

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Sesådärja! Nu jädrar...

Kanonfint, Tommy!

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Det här med att använda LED spottar som gryning och skymningsbelysning förstår jag inte alls varför jag inte gjort tidigare. Inte bara är det supervackert utan man får ju faktiskt njuta av karet betydligt längre varje dag.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Ännu en gång hade du rätt Inger
    Såklart att jag visste att jag skulle få rätt , vet ju själv hur det har funkat under åren. Från början var det massor av lirkande och övertalning som gällde, men numer så behövs inte den biten längre (Håkan vet att jag inte ger mig i första taget ). Sedan så tycker jag i alla fall, att har man en hobby som man brinner för, så är det helt galet om ens livsparter säger stopp!
    Du har fått till ett härligt kar Tommy och bättre kommer det att bli, jag tycker det är snyggt med den lite ljusare delen i mitten .

//Inger

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Pia, jag är helt säker på att Tommy hittade några skönheter, men att han nu har fullt sjå med att övertala sin kära sambo om ev. ommöblering, så att ett större kar får plats .
    Det där med övertalning funkar för det mesta här hemma, men på rätt plats och tid .

//Inger
    Ännu en gång hade du rätt Inger

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...