Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
-
-
Finns det en risk för att man faktiskt ser bakglaset om svärtan inte ligger direkt emot glaset?Lämna en kommentar:
-
Vad tror ni om att hänga en svart rullgardin på väggen (tillklippt såklart) bakom ett kar, några tankar bara om vad jag har funderat på. Har inte testat bara funderat som sagt .
//IngerLämna en kommentar:
-
-
Även jag Tommy har "gjort slut" med bakgrunder och upplever inget negativt förutom att inredningen och belysningen måste skapa bakgrundseffekten. Har du ungefär som titthål i inredningen och det bara är svart där ger det snarare ett extra djup än vad en bakgrund gör.
Torrjobbar nu med den högra delen av karet där jag tänker mig mycket rötter och bös (är ju en viss fördel att ha ett pilotkar ståendes hemma ), den delan av karen kommer bli riktigt bra tror jag.Lämna en kommentar:
-
Sedan det där att det kostar en miljard.....
Det är ju inte en grupp med Endlers du hade tänkt dig simma därLämna en kommentar:
-
Även jag Tommy har "gjort slut" med bakgrunder och upplever inget negativt förutom att inredningen och belysningen måste skapa bakgrundseffekten. Har du ungefär som titthål i inredningen och det bara är svart där ger det snarare ett extra djup än vad en bakgrund gör.Lämna en kommentar:
-
Plus att jag tycker att de tar allt för mycket plats i karet (och kostar en miljard)Lämna en kommentar:
-
Har lagt Juwel rampen på 720 karet med start vid vänster kortända. Den har 2 ljusrör och är väl 120 lång har jag för mig. Den ligger sedan inte i mitten utan mer mot framglaset.
Det ger lite mindre ljus mot bakglaset samt ett dovare ljus i karets högra sida (här kan jag kanske komplettera med några spottar). Ljusmässigt så kanske det ger den effekt jag vill ha men frågan är om Vallen överlever?
Skulle kunna göra precis så fast istället köpa en fyrrörsramp på 120?Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Det är 3dbakgrunderna isåfall som kan vara mycket snygga. Men man kan få problem med att det blir dött vatten osv bakom på ställen också. Jag är lite tveksam till bakgrunderna generellt, särksilt med tanke på vad de kostar.Lämna en kommentar:
-
Jag tycker också att en svart bakgrund rätt använd ger det största intrycket av djup.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: