Ser just nu framför mig ett kar där ena hälften har det stuket jag nu försökt få till i vårt nuvarande kar. Med mycket rötter, bös på botten och en hel del Valle. Inredningen övergår sakteligen till det rena med ett större öppet parti med en helt ren yta med vit sand, någon enstak rot som bryter av det vita.
Kanske borde man göra det rejält strömt från det öppna partiet i riktning mot det vildvuxna för att få den där känslan av en strömmande flod där man kan gömma sig bakom ett större partier med rötter?
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
Tycker det är ett bra val. Jag har ett Juwel och jag tycker de dyra möbelkaren är extremt överskattade. Jag kommer aldrig köpa ett igen som det känns just nu. Vill hellre ha det simpelt och sen formar och bygger jag det som jag vill själv sen.
DEt är även jäkligt enkelt att bygga bänk till alukar om man tycker alubänk känns lite ostabilt.Lämna en kommentar:
-
Helt och hållet priset. Blir betydligt mer jobb för att få det riktigt snyggt vilket ju är ett måste eftersom vi har karet i vardagsrummet (någon annan plats är helt otänkbart) men med mer jobb innebär också lägre inköpskostnader.Lämna en kommentar:
-
Som det ser ut just nu så verkar det bli ett alukar på ställning. Projektet kommer därmed också bestå av lite snickeri för att bygga en snygg möbel runt ställningen men det är å andra sidan bara kul.Lämna en kommentar:
-
Grattis till er båda! Nu skaffar ni ett kar som matchar er [emoji41]
Vilket karfabrikat? Akvastabil? Helglas?Lämna en kommentar:
-
Efter en bio med underbaraste sambo igår så tog vi en snabb sväng till Trollhättan och Tony för att plocka upp lite prylar. Fastnade givetvis en stund beskådande dessa vackra varelser som seglar förbi i hans kar. Vi blev båda lite extra förtjusta i ett lekpar Leopard skin. Givetvis så fanns det ingen möjlighet att ta hem dessa förtjusande varelser men vem vet vad som händer i en nära framtid för .
Har all anledning till att trycka lite extra på ordet UNDERABARA när jag talar om Pernilla idag eftersom jag just nu fick klartecken på att köpa hem ett 720.
Kolroten har redan dragit igång med att planera allt från inredning till hur jag skall genomföra själva flytten mellan karen etc.
#InteVilkenMåndagSomHelstLämna en kommentar:
-
Även i naturen så lär väl det mesta virvla omkring som ramlar i vattnet innan det sjunker ned till botten på en plats som ingen inredningsarkitekt förutbestämt tänker jag .
Kanske kan låta lite halvt flummigt men vill åstadkomma ett ordnat kaos att trivas i
Det knäppa är att jag gillar denna oordning betydligt bättre, gillar känslan av att karet är på väg till något mycket bättre.Lämna en kommentar:
-
Ganska svårt att förmedla en känsla trots att det är i ett media där man kan använda både text, bild och film.
Just denna korta film representerar väldigt väl vart jag är på väg i karets utveckling. Tycker helt enkelt detta är vackert men att det ännu bara är i sin linda. Denna känsla vill jag skapa i hela karet.
Obegripligt?
https://www.youtube.com/watch?v=sud6...ature=youtu.beLämna en kommentar:
-
Ganska svårt att förmedla en känsla trots att det är i ett media där man kan använda både text, bild och film.
Just denna korta film representerar väldigt väl vart jag är på väg i karets utveckling. Tycker helt enkelt detta är vackert men att det ännu bara är i sin linda. Denna känsla vill jag skapa i hela karet.
Obegripligt?
Lämna en kommentar:
-
Kanske kan låta lite halvt flummigt men vill åstadkomma ett ordnat kaos att trivas i
Det knäppa är att jag gillar denna oordning betydligt bättre, gillar känslan av att karet är på väg till något mycket bättre.Lämna en kommentar:
-
Lite bös har sjunkit ned nu på egenvalda platser medan en del ligger och guppar i vänstra hörnet. Två lite större bitar har skjutit sig fast med spetsen ned i sanden i bakkant.
https://www.youtube.com/watch?v=dBrp...ature=youtu.beLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: