Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Tommy Vestlie
    svarade
    Lagt några minuter på att gå genom bilderna från dagens utflykt och mycket riktigt så blev det inga vidare bilder. Fast det är ju inte djurens fel att jag fotar dåligt så de förtjänar fortfarande att få stå i rampljuset, Så trots kass kvalitet så följer här några bildar på dessa fantastiska fiskar.

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_3962.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,5 KB
ID: 2171496

Namn: DSC_3966.jpg
Storlek: 131,1 KB
ID: 2171497

Namn: DSC_3968.jpg
Storlek: 118,6 KB
ID: 2171498

Namn: DSC_3970.jpg
Storlek: 151,3 KB
ID: 2171499

Namn: DSC_3990.jpg
Storlek: 85,3 KB
ID: 2171500

Namn: DSC_4005.jpg
Storlek: 94,4 KB
ID: 2171501

Namn: DSC_4008.jpg
Storlek: 104,7 KB
ID: 2171502

Namn: DSC_4012.jpg
Storlek: 104,8 KB
ID: 2171503

Namn: DSC_4040.jpg
Storlek: 132,7 KB
ID: 2171504

Namn: DSC_4061.jpg
Storlek: 128,7 KB
ID: 2171505

Namn: DSC_4065.jpg
Storlek: 101,9 KB
ID: 2171506

Namn: DSC_4076.jpg
Storlek: 91,8 KB
ID: 2171507

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    nååå, hur gick det idag? hittade du några skönheter?
    Ursprungligen postat av Inger H
    Pia, jag är helt säker på att Tommy hittade några skönheter, men att han nu har fullt sjå med att övertala sin kära sambo om ev. ommöblering, så att ett större kar får plats .
    Det där med övertalning funkar för det mesta här hemma, men på rätt plats och tid .

//Inger
    God kväll, precis hemkommen efter att ha sett Kristina från Duvemåla på Göteborgsoperan så ikväll har det inte blivit så mycket akvaristik. Vi hade en riktigt trevlig förmiddag på Aqua Zoo, väldigt gästvänligt mottagande och massor med skönhet att beskåda.

Tänkte sätta mig nu med ett glas vin för att se om jag fick till några bilder, var väldigt svårt att fotografera i lokalen.

Jag lyckades hålla köpesuget i styr men det gjorde inte Pernilla som handlade med två av dess skönheter hem
    (Tog en snabb bild efter inkoppning innan avresa till operan så de var fortfarande lite bleka)

Namn: DSC_4109.jpg
Storlek: 136,8 KB
ID: 2171495

Mer om detta och förhoppningsvis lite bilder så fort jag hinner.

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    "övertalning" i rätt tid och plats... då kan man komma långt

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Pia, jag är helt säker på att Tommy hittade några skönheter, men att han nu har fullt sjå med att övertala sin kära sambo om ev. ommöblering, så att ett större kar får plats .
    Det där med övertalning funkar för det mesta här hemma, men på rätt plats och tid .

//Inger

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Dom har haft sånna Cuipuea i lager jättelänge. Så misstänker att det är de "överblivna" efter att folk plockat ur det bästa. Men blir iaf jäkligt kul om du tar bild på dom så man får se hur de ser ut. Finns ju ingen bild på deras hemsida.

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Tommy, läste just dina inlägg i Mats tråd. Av någon konstig anledning, så känner jag liksom på mig att du fixar till en plats för ett större kar . Ni behöver bara möblera (+ lite övertalning kanske) om lite sådär, funkar alltid!! .

//Inger

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Ja mycket mat som hamnar på andra platser. Har det inte också varit lite problem med att Tubifex sprider parasiter?
    Det var nog bara med levande/fryst tubifex dock.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Av den anledningen gillar jag inte tubifex, det är för smått så känns som att 90% av skiten hamnar där dne inte ska vara.
    Ja mycket mat som hamnar på andra platser. Har det inte också varit lite problem med att Tubifex sprider parasiter?

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Go fredagskväll!
    Härligt med besök på aquazoo, vilken tid skall du dit?
    Japp, VB check, hink med löv samt PH mätning check, matning check. Nu Kent och ett glas vin framför karet.

Räknar med att landa där vi tiotiden

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Med ovan incident i minnet så är det härligt att nu se att Newbie är mer eller mindre helt återställd i hyn. Kvällen program är vattenbyte, PH experiment med Catappalöv, provmatning av hemmagjord fiskmat samt förberedande surfning inför morgondagens besök på AquaZoo. En helt OK fredagskväll med andra ord.

Go fredagskväll!
    Härligt med besök på aquazoo, vilken tid skall du dit?

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Bösar ned en del i karet fast det gör ju också fryst Artemia och Tubifex.
    Av den anledningen gillar jag inte tubifex, det är för smått så känns som att 90% av skiten hamnar där dne inte ska vara.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Den hemmagjorda maten åts med god apetit, alla lever fortfarande . Bösar ned en del i karet fast det gör ju också fryst Artemia och Tubifex.

En lärdom: Använd inte för tunna fryspåsar, den fastnar i maten

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Enligt Aqua Zoos hemsida så har de Alenquer Red Cuipeua hemma

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Blir lite matt när man åker hem extra över lunchen för att titta till framförallt Newbie och kan konstatera att städerskorna lyckats dra ut en av kontakterna till akvariet. Konsekvensen är att ett av ytterfiltren, doppvärmare samt Co2 system varit strömlöst i ca fyra timmar. Hade velat göra ett vattenbytet men det hinner jag inte.
    Med ovan incident i minnet så är det härligt att nu se att Newbie är mer eller mindre helt återställd i hyn. Kvällen program är vattenbyte, PH experiment med Catappalöv, provmatning av hemmagjord fiskmat samt förberedande surfning inför morgondagens besök på AquaZoo. En helt OK fredagskväll med andra ord.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...