Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• PiaJo
    svarade
    Appropå mulm och bös.. släppte ner bulldogmalen i ett annat kar idag och hen rörde upp botten lite och nu ser det ut som i naturen

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Så många härliga filmer och givande samtal som det förs här idag

Yes, lite så jag tänker. Jag har rätt så bra blås i karet med tre ytter- och ett innerfilter. Har påbörjat min bösiga botten med pinnar, flis från rötter och löv samt några få strån gräs. Kan ta några bilder när karet tänds på hur bottenbös v.01 ser ut just nu.
    Du köpte ju fler fiskar nu dock så är det inte dags för ett par tre ytterfilter till?

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Så många härliga filmer och givande samtal som det förs här idag

Ursprungligen postat av HWH
    Tommy kolla "min" film och se hur strömt det är och hur mycket små pinnar det är på botten, jag tror pinnarna kan vara viktiga i ett akvarium för syresättningen av mulm och botten
    Yes, lite så jag tänker. Jag har rätt så bra blås i karet med tre ytter- och ett innerfilter. Har påbörjat min bösiga botten med pinnar, flis från rötter och löv samt några få strån gräs. Kan ta några bilder när karet tänds på hur bottenbös v.01 ser ut just nu.
    Senast redigerad av Tommy Vestlie; 14 May 2015, 12:16.

Lämna en kommentar:

• Mu(sic)
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Det går i perioder dock. Under regnsäsongen så håller diskusarna till i översvämmade och mycket lugna vatten för att leka och ta hand om sina små. Men i övrigt lever de i rätt våldsamma förhållanden, vilket det oftast är i stora floder.
    Ja jag börjar förstå det efter att ha kollat på lite naturfilmer på Youtube

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Det är den där färgen eller vad det kallas som jag gillar mest. Och det är ju inte alls så stillsamt vatten som jag trodde att dom vill ha
    Det går i perioder dock. Under regnsäsongen så håller diskusarna till i översvämmade och mycket lugna vatten för att leka och ta hand om sina små. Men i övrigt lever de i rätt våldsamma förhållanden, vilket det oftast är i stora floder.

Lämna en kommentar:

• Mu(sic)
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Men guuuuuud så smart det hade jag ingen aning om. Men här är filmen på mitt framtida diskuskar http://youtu.be/VA0OC31HN2w
    Det är den där färgen eller vad det kallas som jag gillar mest. Och det är ju inte alls så stillsamt vatten som jag trodde att dom vill ha

Lämna en kommentar:

• HWH
    svarade
    Tommy kolla "min" film och se hur strömt det är och hur mycket små pinnar det är på botten, jag tror pinnarna kan vara viktiga i ett akvarium för syresättningen av mulm och botten

Lämna en kommentar:

• HWH
    svarade
    Men guuuuuud så smart det hade jag ingen aning om. Men här är filmen på mitt framtida diskuskar https://www.youtube.com/watch?v=VA0O...ature=youtu.be
    Senast redigerad av HWH; 14 May 2015, 12:32.

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Då vet du hur du ska ha det, Tommy.[emoji39]

Helena. Du har ju en YT kanal dvs. Dit du laddar ner dina filmer på YT. Tittar du där på historiken så ska du hitta din film.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Härligt. 9:10 in i första filmen är mitt i prick. Precis så hade jag tänkt mig botten. Har börjat plantera gräs på spridda platser i böset.

Lämna en kommentar:

• HWH
    svarade
    Ha ha den ens gick på storbild på tv när jag läste. Men nej det är inte de. Det är en kort kort film på bara diskusar och ett gäng randiga bottentittare

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Dessa gick jag igång på i varje fall.

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Helena: Kan det vara denna?

Eller denna?

Lämna en kommentar:

• HWH
    svarade
    Sitter och letar efter filmen och kom över den här sidan igen. Här snackar vi diskusporr. https://www.zoopet.com/forum/showthr...54823&page=185

Det är synd att jag inte hittar den för där ser man ju precis hur äkta mulm ska göras

Lämna en kommentar:

• HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Nja Helena det gör han inte. Kaffet var tvärtom riktigt gott. Vilken av filmerna är det du menar? Det är ju några.... Ungefär när i tid?
    Mitt också, en härlig hemmagjord latte, med massa skum.
    Filmen med en massa pinnar på botten, strömt vatten, gröna diskusar og en massa fräna bottentittare. Jag har letat och trodde det var i ca inlägg 4000 men hittar det inte

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...