Just p.g.a. alla dessa grova svordomar (hittade nya hela tiden jag med), så skippar jag solfilm. Gummifärg låter intressant .
Känner mig som en liten , som skriver frågor i andras trådar, när jag nu har tagit paus i min egen .
Nu gäller snart alla tummar för Måns!
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
Har solfilm på bilen men lämnar alltid in det till proffs eftersom det är helt omöjligt att göra själv. Däremot på en så liten och rak yta som baksidan på ett akvarium så tror jag absolut att jag borde klara av det utan luftbubblor. Sen som med allt annat så är det stor skillnad på solskyddsfilm och solskyddsfilm.
En bra idé helt enkeltLämna en kommentar:
-
Njae, jag trodde till och med att bakrutan var målad på den begagnade 325:an jag hade, tills jag upptäckte att man kunde rulla ihop "färgen" och rulla ut den på glaset igen!
Vet inte om detta var Biltemas film dock...Senast redigerad av Mr Woods; 23 May 2015, 20:26.Lämna en kommentar:
-
Ja solfilm kanske är ett bra val? Men har ett minne när jag skulle sätta dit det själv i en bil att jag fick bubblor oavsett vad jag gjorde. Det ledde till upptäckten att jag kunde mycket fler och grövre svordomar än jag visste om.Lämna en kommentar:
-
Tror att Hannes använt en svart gummifärg från Biltema som bara dras bort om man inte vill ha den kvar. Är inte säker på att det var just han, men testa med PM både här och i 2.0 så borde han notera det.Lämna en kommentar:
-
Lutar nog åt att faktiskt måla, även om det säkerligen påverkar andrahandsvärdet. Tänkte inte tanken innan du skrev detta men vet ju sedan tidigare hur svårt det är att få en svart bakgrund att sitta kloss an karet och gör den inte det så syns det.Lämna en kommentar:
-
TILL ER ALLA SOM JUST NU SKRIVER I MIN TRÅD
Jag vill bara säga stort tack till er alla för att ni är så aktiva i min tråd och diskuterar alla dessa frågor som vi/ni nu gör. Det är oerhört värdefullt input till mig i detta nya projekt.
Så fortsätt gärna diskutera, fråga och ifrågasätta allt som rör uppstarten och så småningom drifts och skötsel av ett kar som detta. Jag suger åt mig av precis allt.
TACK!Lämna en kommentar:
-
Tar jättegärna emot tips på belysning.Lämna en kommentar:
-
Gummifärg, vad är det? Har målat glas förr med akrylfärg, men blir inte nöjd.
//IngerLämna en kommentar:
-
-
Vilken ljuvlig diss det är på btn-bakgrunder nu.
Helt klart fungerar en svart bakgrund, målad, film eller annat, toppenbra. Om man kör en svart bakgrund och vill slippa se själva glaset, eller viss algväxt o.dyl. får man trolla bort detta med ljussättning - alltså se till att den bakre rutan inte blir direkt belyst. Gör man detta på ett fiffigt sätt "försvinner" glaset och det svarta. Givetvis kan man ju, som ni är inne på, inreda så att mestadelen av bakglaset inte syns utan bara anas.
Om man dristar sig till att ändå sätta en, typ btn, bakgrund skall man kanske tänka på att inreda så att den inte utmärker sig, utan bara finns där. Fördelen med en rejäl bakgrund är ju, även om man inte gillar utseendet, att det kan bli väldigt bra och effektiva filter av dom...
Och sen Tommy om jag får välja så kasta ut lysrören, tycker dom ger ett väldigt platt och onaturlgit ljus.Lämna en kommentar:
-
Det är ingen dum fråga men ligger ytan strax bakom glaset så syns materialytan. Har en svart bakgrund på jobbet. Minsta veck eller distans från rutan syns direkt. Hade själv valt att måla baksidan utanpå med gummifärg eller nåt liknande så försvinner glaset direkt.Lämna en kommentar:
-
Men Mats, om man nu väljer att ha en bakgrund, bara för att ha den som en filterlösning, så är ju egentligen en bakgrund (tänkt för oss som inte ska utnyttja bakgrunden som filter) lite onödig i mina ögon. Jag är fortfarande inne på (som jag har skrivit ovan), att en mörk bakgrund, som placeras på väggen bakom karet skulle funka. Sen som Tommy skriver, så kanske själva glaset syns om inte det svarta ligger tight mot glaset?? Skulle vara intressant att veta hur det egentligen är . Kanske en urdum fråga, jag vet inte .
-
Vilken ljuvlig diss det är på btn-bakgrunder nu.
Helt klart fungerar en svart bakgrund, målad, film eller annat, toppenbra. Om man kör en svart bakgrund och vill slippa se själva glaset, eller viss algväxt o.dyl. får man trolla bort detta med ljussättning - alltså se till att den bakre rutan inte blir direkt belyst. Gör man detta på ett fiffigt sätt "försvinner" glaset och det svarta. Givetvis kan man ju, som ni är inne på, inreda så att mestadelen av bakglaset inte syns utan bara anas.
Om man dristar sig till att ändå sätta en, typ btn, bakgrund skall man kanske tänka på att inreda så att den inte utmärker sig, utan bara finns där. Fördelen med en rejäl bakgrund är ju, även om man inte gillar utseendet, att det kan bli väldigt bra och effektiva filter av dom...
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: