Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Spook
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Det får du fråga Jozi. Jag gissar att det räcker med två!
    Kanske två av den större A360 men då kommer inte hela att bli upplyst.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Dagens tilltänkta aktiviteter:
    Nedmontering trasigt 720
    Köpa och transportera hem bänkskiva till möbel (har sovit på saken och det blir en ekskiva som matchar TV möbeln bredvid akvariet).
    Fundera vidare kring materialval till väggarna på möbeln. Har några tänkbara alternativ att välja mellan.
    Hade önskat köpa ytterligare en rot men hittade ingen mer på Hornbach igår vilket troligen är enda platsen som säljer redmorerötter och har öppet på söndag.
    Vattenbyte i 120 karet får att hålla detta fräscht till vad som komma skall.
    Senast redigerad av Tommy Vestlie; 24 May 2015, 08:48.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Yadina
    Jag har provat en mindre variant av just den här belysningen och jag tyckte att ljuset blev alldeles för kallt för ett sötvattensakvarium. Jag returnerade belysningen och då meddelande kontaktpersonen där att Aqua medic var på väg att släppa en belysning som är mer anpassad för sötvatten, men jag vet inte om de släppt den än..?
    Sorry ser nu att det var rampen du kommenterade, sitter med mobilen. Tack för din erfarenhet.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Yadina
    Jag har provat en mindre variant av just den här belysningen och jag tyckte att ljuset blev alldeles för kallt för ett sötvattensakvarium. Jag returnerade belysningen och då meddelande kontaktpersonen där att Aqua medic var på väg att släppa en belysning som är mer anpassad för sötvatten, men jag vet inte om de släppt den än..?
    Vilken variant testade du? Tittade på Kesslers hemsida och de har ett antal varianter beroende på vilken effekt man vill ha. Amazonas är gjord för sötvatten.

Lämna en kommentar:

• Yadina
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Surfar belysning. Några tankar om en ramp som denna?

http://www.zoo.se/armatur-led-ocean-...-w-120-cm.html

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Det får du fråga Jozi. Jag gissar att det räcker med två!

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Riktigt nice, kostar några kronor dock men ger riktigt bra effekter. Hur många skulle behövas på 2m?

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Säkert inget fel på den, men varför inte satsa på färre ljuspunkter för ett snyggare ljusspel av ytans krusningar?

Famlar lite nu, tror på singel spottar som jag kan lägga lite här och där min hittar inget jag tror duger ljudmässigt. Tar jättegärna emot tips.

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Säkert inget fel på den, men varför inte satsa på färre ljuspunkter för ett snyggare ljusspel av ytans krusningar?

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Surfar belysning. Några tankar om en ramp som denna?

404 - Allt du behöver till dina husdjur online & i butik hos djuraffären ZOO.se!

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Det var akrylfärg som Hannes använde också!
    Gott då har vi ett beslut i vad göra med min bakgrund

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Köp Akrylfärg så är det bara att ta bort skiten, superenkelt. Men kan lika gärna köra solfilm.
    Det var akrylfärg som Hannes använde också!

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Just p.g.a. alla dessa grova svordomar (hittade nya hela tiden jag med), så skippar jag solfilm. Gummifärg låter intressant .
    Känner mig som en liten , som skriver frågor i andras trådar, när jag nu har tagit paus i min egen .
    Nu gäller snart alla tummar för Måns!
    Fortsätt gärna med det, dina frågor bidrar till mitt projekt. Tack!

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Köp Akrylfärg så är det bara att ta bort skiten, superenkelt. Men kan lika gärna köra solfilm.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...