Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• DiscusTanten
    svarade
    Pga av att det inte ska bli mer inflammation i såret ..vi hade salt först men såret blev större
    Vi vet att det kan gå bra men det kan även gå åt andra hållet

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Om du åker och köper dem så tar jag gärna ett, om du inte behöver bägge! Bra pris ju!

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Det låter intressant! Vet du om de är sovrumstysta?
    Har inte koll på det men vet att just Eheim är bland de tystaste. Killen jag köpte 720:et av hade ett Eheim och det var riktigt tyst.

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Nej det har jag missat. Skall vi köpa bägge två så tar vi ett var?
    Det låter intressant! Vet du om de är sovrumstysta?

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av DiscusTanten
    Vi är lite oroliga för 2 Heckel dom skadade sig på rötter när dom fick panik i början så rötterna har vi tagit bort och medicinerar vattnet ..dom blir som små bebisar för oss hahah, men dom Gröna är helt underbara och inte alls rädda som Heckel är

Varför har du medicinerat?

//Inger

Lämna en kommentar:

• DiscusTanten
    svarade
    Vi är lite oroliga för 2 Heckel dom skadade sig på rötter när dom fick panik i början så rötterna har vi tagit bort och medicinerar vattnet ..dom blir som små bebisar för oss hahah, men dom Gröna är helt underbara och inte alls rädda som Heckel är

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Såg du detta Tommy?
    Om du inte skall ha dem så funderar jag nästan lite på att åka och köpa hans 2080! Mer filter är vad jag behöver...
    Nej det har jag missat. Skall vi köpa bägge två så tar vi ett var?

Lämna en kommentar:

• Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Såg du detta Tommy?
    Om du inte skall ha dem så funderar jag nästan lite på att åka och köpa hans 2080! Mer filter är vad jag behöver...

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Tack och du har rätt
    Vi tar det lugnt för dom är så rädda i början,men längre fram så lägger vi till spottar och
    svart vatten och växter ..och nya jordätare ..haft Discus förut men sålde av allt
    och vill börja på nytt igen finns inger mer rogivande än Discusar som simmar
    Japp, jag tyckte det såg ut som ett 720 på grund av hur btn-bakrunden sitter i djupled.
    Visst, ta det piano, så går det som en dans. Discus är, som du säger, verkligen rogivande - finns inget bättre än att bänka sig framför en bra discusbalja och bara njuta!
    Skall bli kul att följa ditt discusprojekt!

Lämna en kommentar:

• DiscusTanten
    svarade
    Tack och du har rätt
    Vi tar det lugnt för dom är så rädda i början,men längre fram så lägger vi till spottar och
    svart vatten och växter ..och nya jordätare ..haft Discus förut men sålde av allt
    och vill börja på nytt igen finns inger mer rogivande än Discusar som simmar

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Vill bara chima in här i tråden och säga välkommen till DiscusTanten! Kul med ännu en discusdiggare, och riktigt kul att se lite Heckel, riktigt fina!
    Vad är det för storlek på karet? Tyckte mig skönja en btn-amazonas, 720-liter?
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 26 May 2015, 21:10.

Lämna en kommentar:

• DiscusTanten
    svarade
    Vad har ni för pH värde/ temperatur i ert Discus akvarium?
    Vi ligger nu på 28 grader gick ner från 30 och pH försöker vi nu få ner till 6,5
    ligger nu på 8.

Lämna en kommentar:

• DiscusTanten
    svarade
    Tack för alla svar dom är så vackra så man ser inte på tv så mycket längre

Vi planerar att skaffa jordätare "Geophagus Altifrons" från Amazonas så vi har fiskar från samma ställe
    Dom kan bli rätt stora men 4 stycken går bra någon som har erfarenhet av dessa jordätare ?

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Åh så fina diskus

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Här är är första kvällen när dom kom

Dom får vara i fred ett tag innan vi lägger in växter osv men vi är nöjda med back to nature bakgrunden.
    Hej och hjärtligt välkommen till oss i Zoopetfamiljen. Skall bli jättespännande att få följa dig och dina diskar.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...