Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
Mitt första Diskusakvarium
Labbar lite med inredning.
Stenen till höger ligger där bara för att hålla den nya roten på plats. Färgskillnad på rötter beror på att alla rötter förutom en nyinköpt idag är inkörda i diskuskaret.
Fundera på svart bakruta men lämna en öppen cirkel genom bakglaset i linje med diket mellan stenarna. Dvs på samma sätt som Brams gjorde med sitt belönade kar. Blir sedan mossa på rötterna, någon form av bottentäckare och troligen något högre med inslag av röda färger i vänstra hörnet.
Införskaffade idag även ett innerfiltret. Lite väl stort kanske men vill ha bra filtrering och cirkulation även om det för detta projekt inte finns plats för ett ytterfilter. Valet föll på ett Eheim biopower 160.
CO2 prylarna är på väg från England. Kolla precis och de anlände Stockholm igår så jag bör ha allt hemma i början på nästa vecka.
Skickat från min iPhone med TapatalkSenast redigerad av Tommy Vestlie; 06 December 2015, 12:11.Lämna en kommentar:
-
-
-
Ska bli roligt att se. Jag höll på att köpa Sunstrip innan med det blev inget pga en som skulle köpa dem till mig via hans firma som betalning för ett jobb inte kunde göra det iaf.. Väldigt trist.
Du får berätta hur den är när du får upp och igång det.Lämna en kommentar:
-
-
-
-
Lämna en kommentar:
-
Sådär ja, då var växtprojektet officiellt påbörjat genom att en beställning på kar och belysning nu är lagd. Valet av kar föll på ett Optiwhite 54 l och som belysning så blev det ett 55 cm Econlux SolarStinger SunStrip 70w.
Passade även på att beställa soil men inväntar med filtrering eftersom jag ännu inte bestämt lösning. Vill gärna ha ett bättre ytterfilter men tveksam till om det verkligen får plats så det kan vara så att jag får köra med ett bättre innerfilter.
Till CO2 systemet tänker jag den här gången testa med en SodaStram lösning. Har anmält mitt intresse på några 2.0 annonser inlägg men lutar åt att det blir en beställning från CO2 Supermarket.
Lämna en kommentar:
-
Sådär ja, då var växtprojektet officiellt påbörjat genom att en beställning på kar och belysning nu är lagd. Valet av kar föll på ett Optiwhite 54 l och som belysning så blev det ett 55 cm Econlux SolarStinger SunStrip 70w.
Passade även på att beställa soil men inväntar med filtrering eftersom jag ännu inte bestämt lösning. Vill gärna ha ett bättre ytterfilter men tveksam till om det verkligen får plats så det kan vara så att jag får köra med ett bättre innerfilter.
Till CO2 systemet tänker jag den här gången testa med en SodaStram lösning. Har anmält mitt intresse på några 2.0 annonser inlägg men lutar åt att det blir en beställning från CO2 Supermarket.Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: