Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
Tänkte att eftersom han är lite svår att få tag på ibland kanske jag kan svänga förbi och hämta tetrabits när du ändå åker dit, för då vet jag att han är hemma. : pLämna en kommentar:
-
När resan blir av hänger på pågående dialog. Har som målsättning, även om det är svårt, att de flesta besluten är tagna innan jag åker . Men som det ser ut nu så blir det väldigt snartLämna en kommentar:
-
När åker du? Se till att ha marginal i planeringen för du kommer inte därifrån i tid, oavsett hur mycket tid du avsätter. :PLämna en kommentar:
-
Joråsåatte; var nog kanske inte meningen att det skulle vara så svårt. Är mer orolig över vad denna väldigt trevliga dialog med Herr Tony kommer resultera i , är en underdrift att säga att det kliar liteLämna en kommentar:
-
-
Hmm, staden måste ju vara Trollhättan? Men zoohandlare i Trollhättan är inte min starka sida, kanske drog lite för tidigt...Lämna en kommentar:
-
-
För tio poäng; Välrenommerad handlare i en fd bilbyggande stad. Vart är vi på väg?
(och hjälp, vad kommer denna pågående dialog resultera i )Lämna en kommentar:
-
Kort uppdatering från tåget på väg till denna veckas första uppdrag:
Störst fokus ligger nu på att få till den där skönt röriga botten. Jobbar med löv, avklippta rötter, kvistar av olika slag. Har tittat på en hel de filmer, både från andra kar men också olika filmer tagna i Amazonas. Funderar nu på om jag inte även skall komplettera med sten/grus för att få till den där känslan jag söker. Kanske någon form av mörkare grus/småsten som det gärna får växa en massa godis på.
Har även sedan en tid tillbaka helt slutat med växtgödning. Så nu är karet helt fritt från tillsatser med undantag för Easylife FFM som jag använder vid vattenbyten. Det innehåller ju till stor del lera så det känns fortsatt helt rätt att använda detta och det syns tydligt vilken smörjande effekt det har på diskusarna.Lämna en kommentar:
-
Lutar mer och mer åt att faktiskt gå på din linje Pia. Krävdes mycket jobb för att få hem dessa fiskar och dom är fantastiskt fina. Dock så kommer det betyda en större förändring av inredningen i karet vilket i sin tur kommer innebära att det blir svårt att upprätthålla två revir i ett så litet kar. Du är inte sugen på att adoptera ett par?
Bra! men måste du göra om det då, låt det vara som det är och får "förvandlas" själv?
Tack för erbjudandet men har inte platsen tvyärrLämna en kommentar:
-
Halloj Tommy!
Det var ju lite svirr i "akvariestugan" igår och du frågade efter malfilmer.
Jag lägger några till dig här i din tråd.
Om du vill spendera fett med tid på YT så kolla in Ivan Mikoljis filmer - bara sök på hans namn så kommer stuffet upp!
Panaque nigrolineatus, Royal Pleco, wood-eating catfish underwater in its natural habitat, Stock HD video footage of www.mikolji.com, www.aquatic-experts.com...
https://www.youtube.com/watch?v=cWIVCdLOImwLämna en kommentar:
-
Halloj Tommy!
Det var ju lite svirr i "akvariestugan" igår och du frågade efter malfilmer.
Jag lägger några till dig här i din tråd.
Om du vill spendera fett med tid på YT så kolla in Ivan Mikoljis filmer - bara sök på hans namn så kommer stuffet upp!
Panaque nigrolineatus, Royal Pleco, wood-eating catfish underwater in its natural habitat, Stock HD video footage of www.mikolji.com, www.aquatic-experts.com...
Lämna en kommentar:
-
Men åh nej... Inte skall du göra dig av med karet och dessa skönheter... Gör karet till ett Low-maintenace kar istället.
Jag har det så och jag gör nog vattenbyten var tredje vecka nu typ, eller när jag hinner.. Jag har lite fisk, matar lite, dragit ner på ljustimmar betydligt så det bara puttrar påLämna en kommentar:
-
Tack snälla, alltid kul med feedback på det man gör. Smygläser en hel del i din fascinerande tråd också men känner att jag nog inte har särskilt mycket att bidra med.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: