Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Vem kom förresten på det här med kristallklart vatten och vita sandbottnar
Sesådärja, kanonfint! Det där är ju vatten som är klart som kristall, men bärnstensfärgat!
Njuta AB!
Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 May 2015, 18:41.Lämna en kommentar:
-
Alltid lika intressant att läsa era diskussioner, oavsett vad dom handlar om. För övrigt så kan jag se ett kar till i framtiden, där det kommer att simma tallriksformade fiskarLämna en kommentar:
-
Lyckas inte få bort reflektionerna på rötterna till höger, ser inte ut så i verkligheten men i övrigt så är det väl såhär det ser ut just nu innan jag kompletterar med den söndersprängda magroveroten och lite grönt. Färgen på tevattnet känns på bilden som det ser ut i verkligheten.
[ATTACH=CONFIG]75802[/ATTACH]Lämna en kommentar:
-
Jag gör som du Tommy på FB, men det kan svida lite att skriva en vägg av text som sedan är borta efter 5 röda sekunder i en nonsensdiskussion. Men du har rätt, man ska inte ge sig utan slåss för en god kvalitativ dialog.Lämna en kommentar:
-
Lyckas inte få bort reflektionerna på rötterna till höger, ser inte ut så i verkligheten men i övrigt så är det väl såhär det ser ut just nu innan jag kompletterar med den söndersprängda magroveroten och lite grönt. Färgen på tevattnet känns på bilden som det ser ut i verkligheten.
Lämna en kommentar:
-
Precis hemkommen efter att ha införskaffat en i tusen bitar sprängd mangroverot som jag tänkte testa som ytterligare en komponent till att bösa till botten i karet, böset ligger nu i en hink med vatten i väntan på att de sjunker ned till botten. Har även införskaffat lite grönt som skall få sticka upp lite här och där i mellan allt bös.
Möttes av ett gäng relativt hungriga diskar som skämts bort med lite extra mycket mat över helgen. De Catapplöv löv jag bröt sönder i lite mindre bitar och hivade i igår har nu sjunkit ned på botten och skapat det där härligt stökiga karet samtidigt som vattnet är skönt tefärgat. Det råder ingen tvekan om att redmoore rötterna gör sig absolut bäst i tefärgat vatten.
Kan nog bli svårt att fånga färgerna på bild men tänkte göra ett försök lite senare ikväll.
Jag har ju nästan förtagit mig när det gäller bilder och filmer på olika discusar med yngel - så nu är det din och Johnnys tur att plåta och och "plåga" oss andra med bilder på ciklidernas RollsRoyce!
Redmoore och Mopani gör sig, som du skriver, allra bäst i redigt Bärnstensfärgat, kristallklart (låt gå för periodvis lite "dimmighet" som Johnny var inne på härförleden) vatten - Det Svarta Guldet!
Fotografera som en riktigt cirkus-crazy pajastok nu, Tommy, så vi får se lite godis!
Lämna en kommentar:
-
Tycker du ska kontakta en tatuerare och be dem skriva att: "Andra gillar vad jag skriver, ju mer desto bättre (utom på dumma FuckBuck)" (det sista kan du iofs låta bli att tatuera in).
Vad jag menar med detta att Facebook förstör oss som skribenter. Är man van vid sms-inlägg som är borta i evigheten efter 5 sekunder så kan man nästan få ångest när man skriver 5 meningar i rad på FacebookLämna en kommentar:
-
Tycker du ska kontakta en tatuerare och be dem skriva att: "Andra gillar vad jag skriver, ju mer desto bättre (utom på dumma FuckBuck)" (det sista kan du iofs låta bli att tatuera in).
Vad jag menar med detta att Facebook förstör oss som skribenter. Är man van vid sms-inlägg som är borta i evigheten efter 5 sekunder så kan man nästan få ångest när man skriver 5 meningar i rad på FacebookLämna en kommentar:
-
Detta att du spammar Tommy är en ren villfarelse, det känns lite som när min mamma säger att maten saknar salt och annat innan man tagit en tugga. Du kanske upplever dig som överbabblig. Jag upplever som oftast en Tommy-brist istället. Denna gång sägs detta på ett rart sätt. Nästa gång blir det andra bullar.Lämna en kommentar:
-
Detta att du spammar Tommy är en ren villfarelse, det känns lite som när min mamma säger att maten saknar salt och annat innan man tagit en tugga. Du kanske upplever dig som överbabblig. Jag upplever som oftast en Tommy-brist istället. Denna gång sägs detta på ett rart sätt. Nästa gång blir det andra bullar.Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: