Väldigt nöjd med att kliva in i ekorrhjulet, märks att karet mår bra. Växterna väldigt fina i både färg och konsistens, fiskarna aktiva, det simmas mycket och varenda litet utrymme används. Härligt att se hur diskusarna simmar omkring i sin djungel.
Så nu sugar vi åt oss av det positiva i väntan på nästa bakslag/utmaning
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
Mer växtmassa-mer tillverkning av syre-högre pH. Välkommen in i ekorrhjulet !Lämna en kommentar:
-
-
-
-
-
Då fick du barn tidigt... eller så har jag tappat huvet helt...Lämna en kommentar:
-
Offtopic nu men det är förjäkla kul ju att greja med datorer. Jag började när jag var typ 10, på den tiden var grejerna så extremt mycket mer känsliga så man har ju bränt en och annan krets i sina dagar haha. Nu finns ju dock säkerhetsspärrar för i princip allting så det knappt går längre.
"Vad händer om jag flyttar på den här? *PPZZZZZZZZZTT POFF* .. Hmm.. Det ska man nog inte göra."Lämna en kommentar:
-
Mina är 14 och 12. Tonåringen är i och för sig ganska duktig på datorer och har med bara lite hjälp av pappa byggt en åt sig själv och en åt lillebror. Men nu är ju datorn hela 8 månader gammal så nu planeras nytt chassi, fler fläckar och ytterligare grafikkort, detta förutom alla pikar om att jag också skulle behöva en ny dator. ( men jag är inte bitter även om det kanske låter så, mest stolt över att han ger sig på det)
Sent from my iPad using Tapatalk
"Vad händer om jag flyttar på den här? *PPZZZZZZZZZTT POFF* .. Hmm.. Det ska man nog inte göra."Lämna en kommentar:
-
Hej Tommy.
Jag vet att du har koll, men du nämnde att du ville skaffa en flaska till för att kunna byta smidigt. På Plantswap fanns en lista över vilka firmor som säljer/modifierar/fyller CO2-flaskor. Presto- Borens brand ligger på Lärjeågatan 6, tel: 031- 43 05 50.
Du kan ju kolla med dem, kanske får du plats med en 2 kg-flaska i skåpet och slipper fylla så ofta?
(Jag är egentligen inte snäll, utan jag vill ha koll på läget när det blir dags för mig att skaffa CO2 ;-)
/ElinLämna en kommentar:
-
Mina är 14 och 12. Tonåringen är i och för sig ganska duktig på datorer och har med bara lite hjälp av pappa byggt en åt sig själv och en åt lillebror. Men nu är ju datorn hela 8 månader gammal så nu planeras nytt chassi, fler fläckar och ytterligare grafikkort, detta förutom alla pikar om att jag också skulle behöva en ny dator. ( men jag är inte bitter även om det kanske låter så, mest stolt över att han ger sig på det)
Sent from my iPad using TapatalkLämna en kommentar:
-
Såg att det kom en del kloka svar medans jag pekfingrade ner mitt, till mitt försvar kan jag även säga att jag mitt i skrivandet blev tvungen att diskutera datorer med äldste sonen. Frågan var vilken nytta man har av ett chassi som ser ut som en en meter bred uggla. Jag inte säga att jag förstod syftet.
-
Mitt första Diskusakvarium
Såg att det kom en del kloka svar medans jag pekfingrade ner mitt, till mitt försvar kan jag även säga att jag mitt i skrivandet blev tvungen att diskutera datorer med äldste sonen. Frågan var vilken nytta man har av ett chassi som ser ut som en en meter bred uggla. Jag inte säga att jag förstod syftet.
Sent from my iPad using TapatalkSenast redigerad av JonasHol; 13 October 2014, 21:53.Lämna en kommentar:
-
Nja jag blev lite snål när jag handlade controler så det blev inte en JBL. När det gäller om proben hinner torka så tror jag nog att den tyvärr nog hinner göra det, vill minnas att någon gammal kemi lärare var mycket noga med att proberna skulle flyttas direkt mellan vätskan man testade och förvaringsvätskan (helt säker är jag dock ej) Vill även minnas att om den så att säga torkar till så är risken att den inte visar rätt värde utan att controlern måste kalibreras om, men nu var det ju också närmare 30-35 år sedan jag läste kemi i skolan så det kan vara helt fel. Vi får hoppas att någon med färskare och djupare kunskaper upplyser oss båda om vad som är rätt.
Lämna en kommentar: