Jag har kört detta med mina diskar sen starten av karet och det är det ända medlet jag numera använder. Har även helt hoppat växtnäring eftersom det helt enkelt inte behövs.
Jag använder det vid vattenbyten och lite då och då vid behov. Vid misstanke om problem i karet så häller jag i lite extra eftersom jag är helt utan tvivel om att leran i vattnet lugnar och minskat stress är bästa medicinen när något håller på att hända. Min känsla är att det även lindrar hudirritationer, klåda och liknande.
Huruvida det bryter ned ämnen eller liknande har för mig varit sekundärt utan det är snarare att skapa ett naturligt vatten som varit syftet.
Doserar man lite extra så får man dessutom den där härliga känslan i vattnet som man ser på film, tyvärr så försvinner grummeleffekten efter ett tag, precis som med Catappabladen. Hadde faktiskt varit häftigt med ett system som portionerade ut små doser konstant. Fan en sån kanske man skulle konstruera

Vad gäller Newbie så är hon idag pigg och glad, äter bra och fortsätter sträcka på sig inför grabbarna i karet. Dock är hon fortfarande lite flammig i hyn.
Lämna en kommentar: