"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Sedärja... då har jag fotat karet med så här kommer en bild.
    Nu skall det bara "sätta sig" och murra till sig lite
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Snyggt och så läckert med den lite mörka hörnan till vänster. Lika läckert med flytväxternas rottrådar. Vad är det för flytväxter?
      Verkligen fint med mixen stenar och sand. Gissar att du pysslat en del där för att få det så fint
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Snyggt och så läckert med den lite mörka hörnan till vänster. Lika läckert med flytväxternas rottrådar. Vad är det för flytväxter?
        Verkligen fint med mixen stenar och sand. Gissar att du pysslat en del där för att få det så fint
        Det är Frogbite, flytväxten alltså


        Om jag skall vara ärlig så har jag kanske lagt en halvtimme på att iordningställa karet till så som det ser ut nu... La väl cirkus 20 minuter i natt på att greja lite sen var det bara att göra det "sista" idag. Det jag gjort är att lägga i lite rötter och stenarna var kvar sen det var ett ta-kar, gillar att de har den gröna färgen av bio-filmen.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ok. Hm 20 minuter. Så där kanske det blir när man har feeling för det hela.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Nja, om man har alla grejer på plats och vet i skallen hur man vill ha det och hur det skall se ut innan man börjar så behöver det kanske inte ta så mycket mer tid, det är ju ett litet kar
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ja, vad ska man säga? Bara att gratulera som vanligt kanske...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Ja, vad ska man säga? Bara att gratulera som vanligt kanske...


                Kan ni se framför er hur en liten apistogramma-hona vallar sina små bland stenarna i framtiden ?

                Det kan jag och jag hoppas att det blir så med för det går trögt i de andra "större" karen
                Senast redigerad av PiaJo; 06 January 2013, 15:22.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Nu sitter jag här och funderar igen, funderingarna är om det blir bra att sätta över mina sju-åtta stycken röda fantomtetror som går i 60-kuben till 100-karet..
                  Eftersom 100-karet står i hallen i källaren så är det mer för "allmän beskådning" av de som går förbi, både vänner och övriga familjen och då är det ju ganska tråkigt att det kommer att se ut som det inte är några fiskar i det.

                  Joo, nu blir det fram med håven..det får bli så (orkar och kan inte fundera så mycket till..) och sen kommer jag att hitta nån kul rasbora eller tetra i Tyskland som kan gå i 60-kuben.

                  lägger till en bild på tetrorna, de är fina
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av PiaJo; 06 January 2013, 16:04.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    Riktigt härligt kar! Det blev enhetligt, inget tar över liksom

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av freddi36
                      Riktigt härligt kar! Det blev enhetligt, inget tar över liksom


                      vad tror du om tetrorna, dessa blir väl bra däri?
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Nu sitter jag här och funderar igen, funderingarna är om det blir bra att sätta över mina sju-åtta stycken röda fantomtetror som går i 60-kuben till 100-karet..
                        Eftersom 100-karet står i hallen i källaren så är det mer för "allmän beskådning" av de som går förbi, både vänner och övriga familjen och då är det ju ganska tråkigt att det kommer att se ut som det inte är några fiskar i det.

                        Joo, nu blir det fram med håven..det får bli så (orkar och kan inte fundera så mycket till..) och sen kommer jag att hitta nån kul rasbora eller tetra i Tyskland som kan gå i 60-kuben.

                        lägger till en bild på tetrorna, de är fina
                        Ursprungligen postat av PiaJo


                        vad tror du om tetrorna, dessa blir väl bra däri?
                        Sagt och redan gjort
                        De var de mest lättfångade tetror jag varit med om.. det blev väl helt chockade när jag tog fram den största håven i den näst minsta karet
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ApeviaX
                          • December 2005
                          • 1531

                          Det här blir ju kanoners. Fint med nya härliga tag direkt efter nyårets slut
                          ApeviaX
                          Archocentrus multispinosus
                          "Vattensamlingen"
                          X-Aquatic

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Nu sitter jag här och funderar igen, funderingarna är om det blir bra att sätta över mina sju-åtta stycken röda fantomtetror som går i 60-kuben till 100-karet..
                            Eftersom 100-karet står i hallen i källaren så är det mer för "allmän beskådning" av de som går förbi, både vänner och övriga familjen och då är det ju ganska tråkigt att det kommer att se ut som det inte är några fiskar i det.

                            Joo, nu blir det fram med håven..det får bli så (orkar och kan inte fundera så mycket till..) och sen kommer jag att hitta nån kul rasbora eller tetra i Tyskland som kan gå i 60-kuben.

                            lägger till en bild på tetrorna, de är fina
                            ...ännu en duktig fotograf. Jag får skakiga bilder med macron - trots stativ. Dessutom, har jag fiskar som sällan är stilla, när jag vill fota med macroobjektivet.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ApeviaX
                              Det här blir ju kanoners. Fint med nya härliga tag direkt efter nyårets slut
                              jag har ju liten "piska" på mig att få allt på plats och se till att det finns plats för nya fiskar innan månadens slut och sen börjar jag jobba imorgon igen efter julledigheten
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                ...ännu en duktig fotograf. Jag får skakiga bilder med macron - trots stativ. Dessutom, har jag fiskar som sällan är stilla, när jag vill fota med macroobjektivet.

                                //Inger
                                hihi, känner igen det där med att fiskar som aldrig är stilla när jag vill det
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...