"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jepp, de blev mycket bra där men de är lite hariga och stimmar bra

    Gött du cyklar du in karet ifall du hittar något spännande i Tyska landet.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ja nåt gott skall jag nog kunna plocka med mig hem annars tar jag hem nåt från Kaj på hemvägen
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Bild på mina nya apistogramma Borellii bytte in lite fisk så då valde jag dessa istället.

        De är inte så utfärgade ännu och fotot är på hannen.
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Knax
          • November 2012
          • 1148

          Sv: "Tvättstugan"

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Bild på mina nya apistogramma Borellii bytte in lite fisk så då valde jag dessa istället.

          De är inte så utfärgade ännu och fotot är på hannen.
          Så fin! Jag håller på och övertalar min fru att vi behöver ett par apisto i köksakvariet. Än så länge är hon inte övertygad. Jag vet att jag kommer att lyckas, så nu samlar jag på mig fina varianter.

          Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
          // Mats, a.k.a. Knax



          "All's well that ends." - Unknown

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Knax
            Så fin! Jag håller på och övertalar min fru att vi behöver ett par apisto i köksakvariet. Än så länge är hon inte övertygad. Jag vet att jag kommer att lyckas, så nu samlar jag på mig fina varianter.

            Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
            ja, visst är de fina så snart du får "klartecken" där hemma så fixar vi fram ett par godingar så kommer frugan inte någonsin att vilja ha ett kar utan apistosar i
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Knaxen, jag kan inte riktigt släppa det där om att du vill ha en apisto i ett litet kar i köket....

              vad för sorter kan du tänka dig, skall de gå själva mm mm? ( det är bäst om de gör det när det är ett litet kar)

              Åh så roligt det är att sitta och fundera fast det inte är ens till mig
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Knax
                • November 2012
                • 1148

                Sv: "Tvättstugan"

                Ursprungligen postat av PiaJo
                ja, visst är de fina så snart du får "klartecken" där hemma så fixar vi fram ett par godingar så kommer frugan inte någonsin att vilja ha ett kar utan apistosar i
                Fantastiska. Vi får komma och hälsa på så hon får se hur det kan se ut. Och sedan välja en art hon tycker är fin och inte alltför ömtålig.

                Jag hoppas att det ska låta såhär så småningom: "Jaså, ett nytt akvarium? Visst, men vilka apisto ska vi ha där då? Och vilka corysar?"
                // Mats, a.k.a. Knax



                "All's well that ends." - Unknown

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Knax
                  Fantastiska. Vi får komma och hälsa på så hon får se hur det kan se ut. Och sedan välja en art hon tycker är fin och inte alltför ömtålig.

                  Jag hoppas att det ska låta såhär så småningom: "Jaså, ett nytt akvarium? Visst, men vilka apisto ska vi ha där då? Och vilka corysar?"
                  Exakt så skall det låta, klingande ord
                  Klart att ni kan komma så och hälsa på , vänta bara tills efter tyskland så har jag fyllt på lite med förhoppningsvis lite godingar
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Knax
                    • November 2012
                    • 1148

                    Sv: "Tvättstugan"

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Knaxen, jag kan inte riktigt släppa det där om att du vill ha en apisto i ett litet kar i köket....

                    vad för sorter kan du tänka dig, skall de gå själva mm mm? ( det är bäst om de gör det när det är ett litet kar)

                    Åh så roligt det är att sitta och fundera fast det inte är ens till mig
                    Oj, det viktigaste är nog att den inte är för känslig, tror jag... De flesta apisto har ju rätt höga vattenkrav? Gärna ett par, men annars får det givetvis gå med en ensam individ. Vad kan man isf kombinera dem med? Tänkte åtminstone ha ett stim corydoras panda, men vad kan man mer våga sig på?
                    // Mats, a.k.a. Knax



                    "All's well that ends." - Unknown

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Har man bara rätt bra och "jämt" vatten så fungerar nog de flesta apistosarna, jag hade valt en vanligare sort till att börja med och kanske en haremslekare.. det är bra att ha en "störfisk" och då passar det bra med några guppysar eller några corydoras för att de skall kunna ta ut sina eventuella aggressioner på och detta kan även trigga lite extra vaktande på ev. yngel.
                      Viktigt är även att man har mycket gömställen och gärna lite lugnare vattenflöden för att de skall trivas
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Knax
                        • November 2012
                        • 1148

                        Sv: "Tvättstugan"

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Har man bara rätt bra och "jämt" vatten så fungerar nog de flesta apistosarna, jag hade valt en vanligare sort till att börja med och kanske en haremslekare.. det är bra att ha en "störfisk" och då passar det bra med några guppysar eller några corydoras för att de skall kunna ta ut sina eventuella aggressioner på och detta kan även trigga lite extra vaktande på ev. yngel.
                        Viktigt är även att man har mycket gömställen och gärna lite lugnare vattenflöden för att de skall trivas
                        Låter fantastiskt. Jag är sugen på Endlers och då kunde det kanske passa bra. Det blir en plan att jobba utifrån om någon månad eller två, när allt annat har satt sig.
                        // Mats, a.k.a. Knax



                        "All's well that ends." - Unknown

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Här kommer bilderna Pia - herr Borellii och en av fruarna.
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Mycket fina då vet jag vet vad jag har att vänta när de färgar ut ordentligt
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Johan Rosendahl
                              • December 2012
                              • 78

                              "Tvättstugan"

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Sedärja... då har jag fotat karet med så här kommer en bild.
                              Nu skall det bara "sätta sig" och murra till sig lite
                              Verkligen fint. De naturligt osymetriskt utplacerade småstenarna gör mycket för känslan. Bra balans i karet.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Tack så mycket, det är lite av den känslan jag vill ha i karet
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...