"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • c90368
    svarade
    Läste ifatt råden med stor föväntan på vad som skulle komma och sen bara slutar den i februari, 7 månader sedan?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    TA ciklider låter spännande.
    ja, jag har haft det då och då, nu blir det telmatochromis vittatus och neolamprologus signatus. Hoppas det blir bra med han som jag får dem av är riktigt duktig på TA

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    TA ciklider låter spännande.

    Lämna en kommentar:


  • Yadina
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jag har , enligt mig, en liten fin samling av ickedussin fisk .. om ni fattar vad jag menar?
    tycker det är lite kul när man "ramlar" över lite ovanligare fisk

    Jag har Crenicara punctulatum , crenicichla notophthalmus, apistogrammoides pucallpaensis, Xiphophorus signum, Ancistrus sp. Rio Paraguay, Aphyocharax rathbuni
    och lite annat men detta är de som är lite "ovanligare"


    I nästa vecka så skall jag hämta hem lite TA ciklider, ville ha nåt annat än bara SA så pratade med en kompis så han löser TA till mig

    Kul med lite ovanligare arter. Crenicaran såg ut att vara intressant och fin!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Jag har , enligt mig, en liten fin samling av ickedussin fisk .. om ni fattar vad jag menar?
    tycker det är lite kul när man "ramlar" över lite ovanligare fisk

    Jag har Crenicara punctulatum , crenicichla notophthalmus, apistogrammoides pucallpaensis, Xiphophorus signum, Ancistrus sp. Rio Paraguay, Aphyocharax rathbuni
    och lite annat men detta är de som är lite "ovanligare"


    I nästa vecka så skall jag hämta hem lite TA ciklider, ville ha nåt annat än bara SA så pratade med en kompis så han löser TA till mig


    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    ja, det är jättekul och de har redan rejäl attityd mot varandra men de är pyttesmå så filma och fota får jag göra lite senare

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Oj, Pia, en liten fin "T-bar", på min ära!
    Är det någon som skall hitta och hålla de här små ovanliga cikliderna (apistogrammoides) så är det du!
    Jag har inte varit inne på forumet på ett tag men såg nu att du har fina grejer på gång. Nu blir det jävlarimej spännande att få se bilder på dina nya "småttingar"!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Ser inte helt pjåkiga ut de fiskarna
    nä.. hoppas de kommer imorgon och att de ser fina ut

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Yadina

    Vad är det som du tycker är intressantast med ovanligare fiskar, att ha något som inte alla andra har? Utseendet? Möjligheten att föröka? Eller är det något helt annat?
    jag vet inte vad de är med ovanligare fisk utan det är nog bara mest spännande att se och hålla dessa fiskar och förhoppningsvis få yngel

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Spännande. Är du alltid så här taggad för dina fiskar och allt kring det? Någonsin haft en svacka och kommit igen eller är det en livslång förälskelse som aldrig går över? (pratar nu inte om din gubbe utan fiskarna)
    Nä.. det kan jag lova att jag inte är alltid lika taggad och svacka har jag haft men aldrig haft mindre än 3 kar igång.. men jag kan inte tänka mig att vara utan.
    Just nu är jag extra taggad och glad eftersom en dröm och en tanke som jag velat såå länge gått i lås och det är mitt akvarierum som snart är klart.



    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Ser inte helt pjåkiga ut de fiskarna

    Lämna en kommentar:


  • Yadina
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    ops.. beställde visst fisk nu som förhoppningsvis kommer på torsdag, håll tummarna att de kommer Det är apistogrammoides pucallpaensis så inte så vanlig fisk
    Vad är det som du tycker är intressantast med ovanligare fiskar, att ha något som inte alla andra har? Utseendet? Möjligheten att föröka? Eller är det något helt annat?

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Spännande. Är du alltid så här taggad för dina fiskar och allt kring det? Någonsin haft en svacka och kommit igen eller är det en livslång förälskelse som aldrig går över? (pratar nu inte om din gubbe utan fiskarna)

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    ops.. beställde visst fisk nu som förhoppningsvis kommer på torsdag, håll tummarna att de kommer Det är apistogrammoides pucallpaensis så inte så vanlig fisk
    Senast redigerad av PiaJo; 01 February 2022, 13:45.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Du tänkte berätta detta enbart i text ? Eller kan man få önska bilder på hur det ser ut?
    Det kommer en film eller bilder sen när allt är klart Jag lovar

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...